Inlägg från: riboflavin |Visa alla inlägg
  • riboflavin

Rika "knösar" som kan ha häst?

scrapparlotta skrev 2012-06-07 22:25:22 följande:
    Vi skulle så gärna vilja köpa häst om nåt år.....dels tycker jag om dom jättemycket, men sen har vi fått en helt hästgalen tjej åxå. Hon är 7 år nu och fått hästar på hjärnar Och hon tjatar och tjatar på att vi ska köpa häst. Men när man kollar vad allt kostar med att ha häst inser jag att vi ALDRIG kommer att kunna köpa häst. Läste i nån tråd här att man får räkna med mellan 3000 och 5000 kr i månaden....Finns inte en chans att vi kan fixa det. Ändå ser man och hör hur många det är som har hästar. Hur fasiken har folk råd? Är det bara rika som kan skaffa hästar? 

Känns riktigt tråkigt att inse att vår dröm inte kommer bli verklighet.....  
    Tja, en hobby som kan användas av 2 personer i familjen samt avhåller en från att hinna/orka hålla på med andra nöjen för 1500-2500 kr/person tycker inte jag är speciellt dyrt iaf. Har man eget stall och bete så kostar foder/veterinär/hovslagare/mm knappast mer än en tusenlapp. Syrran har 4 hästar som inte kostar ett dugg då hon har 2 andra hästar inackorderade inkl. daglig skötsel mot betalning.

Mina hobbies är betydligt dyrare än så :) 
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    scrapparlotta skrev 2012-06-07 22:56:57 följande:
    Än så länge är vi inte så hästkunniga. Det är en av orsakerna till att vi ska vänta nåt år till. Vi ska skaffa oss hästvana. Vi känner några med hästar och där ska vi få oss lite vana. 

På frågan om att det måste vara fler hästar svarade jag här ovanför på det... att hyra in en häst....borde funka eller?  
    Ja, så länge ni ser till att inte få "glapp" om någon bestämmer sig för att flytta sin häst...
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Rika "knösar" som kan ha häst?