• Sopdoris

Kan inte sluta oroa mig :(

Hej.

Min son föddes den 2 juni och är det bästa som nånsin hänt mig. Jag var världens lyckligaste tills dan efter förlossningen då det faktiskt slog mig hur mycket jag älskar honom. Samtidigt så började jag oroa mig över allt, att nåt ska hända honom. Det har bara blivit värre för varje dag. Jag har knappt sovit nåt på över 75 timmar, känns som en början till panikattack var och varannan minut. Jag kan inte glädjas alls utan bara konstant oroa mig för allt.. Jag ligger och stirrar på honom hela tiden ochh gråter bara hela tiden. Gud vad jag känner mig maktlös! Jag vet att Baby Blues sker ett par dar efter förlossningen och kan vara ett tag, men hur ska jag ta mig igenom det.. HUr ska jag kunna sova för att slippa bli sjuk och faktiskt orka ta hand honom..? Nån som har upplevt detta som kan tipsa?

Mvh   

• Svar på tråden Kan inte sluta oroa mig :(
  • sweasmamma

oj va jobbigt för dig ! ja min dotter är snart 4 och man slutar ju aldrig att oroa sig men det får inte bli onyttigt om du förstår ! kontakta mvc eller bvc och förklara så får du prata med någon om detta 

• Litet My

Känner igen mig, var likadan med första barnet och satt dessutom och stortjöt konstant när jag tänkte på att han skulle möta livets motgångar. Man tar sig igenom det och det går över på ett par dagar. Försök att tänka att det är en fas och att det är normalt att vara lite Kokko under tiden.

• MammaTillFelicia

grattis till lillen! fick en son den 2 juni med, fast för tre år sen =)
    precis i börja så är man ju i väldig obalans, både med alla hormoner och att man varit med om den så fantastisk grej! så jag tror det kommer lugna sig väldigt mycket de närmaste dagarna, man är ju som sagt inte riktigt sig själv de första dagarna =)
    jag har varit väldigt orolig över andningen med båda mina barn, och kollat dem väldigt ofta när de sovit. och vaknat panikslagen flera nätter över att jag tror de slutat andas... men det går över och när bäbislivet blivit vardag kommer allt gå mycket bättre!

har du någon du kan prata med hemma och förklara hur du känner? bara det kan ju göra det lättare? du måste ju helt klart få sova, annars blir man ju tokig! försök ta det lugnt och tänk att det kommer gå toppen, för det kommer det!
    kram!

• Sopdoris

Tack för svar. Jodå, min kille försöker vara stödjande så mkt han kan, men det e svårt när man inte vet hur det känns. Det går väldigt upp och ner, men försvinner inte riktigt.. Det e det jag försöker tänka, att det e en fas. Isch, det var inte det här man förväntade sig.. :P

ska på återkoll imorrn och ska givetvis nämna det. alltid skönt att höra o andras upplevelser dock.

Tack felicias mamma :)   

Svar på tråden Kan inte sluta oroa mig :(