• Malena

Hur äter era små ersättning?

Äter era barn hela ersättningen i ett svep. Min lilla snäcka ska ha det i två omgångar med en paus på 10-15 minuter. Problemet är inte det utan att ersättningen hinner bli kall och jag får värma det igen i ett varmt bad. Jag tänker mest på hur man kan lösa det när man är ute på promenad eller liknande. Några tips eller erfarenheter?

• Svar på tråden Hur äter era små ersättning?
  • FlitigaLis

Min lilla kille gör ungefär lika, men han är inte så kinkig med hur varm eller kall ersättningen är. Så länge den är rumstempererad så spelar det ju ingen roll, nu när det varit så hett har han fått ersättningen rumstempererad eftersom han sen druckit kallt vatten efter så känns det helt onödigt att värma vattnet till ersättningen.

Det finns ju ersättning på tetra som är gjord för att ätas rumstempererad, praktiskt när man inte har möjlighet att värma, tex i bilen.

• Texas 06

Dela upp portionen i två omgångar. Tex om barnet dricker 120ml sammanlagt så blanda först 60ml och sen 60ml 10-15 mim senare.

• Pussesnufs

Min tös brukar inte heller bry sig om värmen... hon har nästan föredragit rumstempererad nu när det varit så varmt.

Jag köper färdig på tetra som jag har när vi är iväg på något. Blir så mycket enklare!

Scientia Potentia Nostra
Svar på tråden Hur äter era små ersättning?