• Lillsudd

Spec.mödravård, vanlig mödravård också? Hur har ni gjort?

Lexis skrev 2012-06-11 14:54:25 följande:
    Nu har jag fått svar. Jag ska bara gå på spec.mvc. Väldigt täta kontroller; var tredje vecka nu först och sedan varannan vecka. Har redan fått tider för hela sommaren. En av tiderna hamnade mitt i semestern då vi egentligen inte tänkt vara hemma men det gick absolut inte att vänta en vecka... Jaja, det är ju bra att de har noga koll på en men ändå...
    Åk ni, mödravården är frivillig och det är inte alls någon fara att missa EN tid om allt verkar normalt. Är det en läkartid är det förstås annorlunda, men en BM-tid kan man faktiskt avboka. Jag har faktiskt avbokat och ärligt sagt att jag inte orkar åka tillbaka till Gbg just nu (var hos mina föräldrar) utan ville stanna där jag var. Det är okej. För det mesta är ju våra graviditeter precis som alla andras, även om vi kanske är lite nojjigare. Men precis som du märkte jag vid RUL att man liksom missat att ge mig någon tydligen helt rutinartad information. Jag hade fått en post-it-lapp med ett datum, det var allt. De där sakerna som "alla" gör är de kanske inte riktigt lika bra på...
Svar på tråden Spec.mödravård, vanlig mödravård också? Hur har ni gjort?