• Isabella123

Längtan efter en liten bebis

Hej!

Jag och min man har försökt nu i 4år att skaffa barn. Efter ett år vi hade försökt sökte jag upp en gyn men det var inget fel på mig så ville dom undersöka min man så fick vi reda på att 50%av hans premier inte simmade så som dom ska så vi fick erbjudande ivf..Har gjort det två gånger men fått missfall.Nu har vi en som är fryst och en behandling kvar. Jag kan ringa in och säga att jag vill lägga in befruktning när ja vill efter jag har haft min mena. Nu har det gått kanske 5 månader men jag känner oro i magen när jag tänker på det är så rädd att det ska hända för tredje gången (missfall) Men endå så länktar jag så fruktans värt efter en liten bebis :(

• Svar på tråden Längtan efter en liten bebis
  • Ellenbmt

Går till någon och pratar? Om inte- börja med det så kanske du kan hitta lugn först, det borde ju ge en bra start att känna sig tillfreds. Håller tummarna för dig!

• LisaVäntar

2 missfall på rad är ganska vanligt, men det är betydligt ovanligare med ett tredje, det är därför man börjar utreda först efter 3. Försök tänk på det, hoppas det går vägen för er! :)

• Isabella123

Jag kan inte prata om det med någon eftersom alla mina vänner har barn och förstår ej vad jag går igenom.. Vart man en vrider på huvudet ser man en glad tjej med en mage...jag är inte sån som vågar prata därför vart jag medlem här för att se om ja kunde få råd och hjälp härifrån. Tack till er alla som Har skrivit :)

• LisaVäntar

Usch ja, vet hur det är! Här finns massor av trådar på ofrivillig barnlöshet, kanske kan hjälpa att få prata av sig där?

• Bläckfisken

Det finns ett stort forum här på Familjeliv som heter "Svårt att få barn". Titta i kolumnen till vänster så hittar du det.

Det är bättre att du skriver där istället för här under rubriken Adoption.

Vi som är här vill diskutera Adoption och inget annat, precis som rubriken lyder.

Lycka till!

• Isabella123

Ok tack är ny och vet inte riktigt hur man gör.

• fabbemam

Hej
    Jag förstår att det är svårt att veta precis hur man gör o vart man får bäst svar i början... Tänker att när du ändå är här på adoptionsforumet vill jag passa på att ställa dig frågan du kanske inte tänkt på ännu: Är det en BEBIS du så gärna vill ha eller är det ett BARN att ÄLSKA och ÄLSKAS AV. Efter som du mår så dåligt av dina försök att få en bebis så är kanske adoption ett bättre alternativ för dig om du vill att din dröm om BARN ska gå i uppfyllelse utan allt för stora psykiska o fysiska. Att jag skriver BARN är för att det blir ovanligare o ovanligare att få möjlighet att adoptera en bebis, de flesta barn är över året när de får sina familjer.

Jag skulle inte vilja ha något ogjort i mina försök att få barn för om inte vägen varit så krokig då hade jag inte haft de två underbara barn (ett biologiskt och ett adopterat) jag har idag men om jag någon gång skulle försöka att få ett tredje barn skulle jag tveklöst välja adoption! Kanske ska du under en tid fokusera på att lära dig mer om adoption så att du får en paus i BEBIS försöken för att stärka dig och samla dina tankar.

Svar på tråden Längtan efter en liten bebis