• tickktackk

Är dagis obligatoriskt?

Om man inte har några problem ekonomiskt att vara hemma med sitt barn tills han/hon börjar skola, så är det väl inget tvång att ha sitt barn på dagis?

• Svar på tråden Är dagis obligatoriskt?
  • Dixie

Nej - barnet kan vara hemma tills fyller sju - då är det dags för skolplikt! 

• April barn

Nej verkligen inte! Vart har du hört det ?

• Lena

däremot kan det vara bra för barnet att utnyttja den allmänna förskolan

• tickktackk
    April barn skrev 2012-05-31 13:35:15 följande:
    Nej verkligen inte! Vart har du hört det ?
    Nja har snappat upp en del när jag läst på här på sajten.. Men vad skönt, då vet jag!
  • La Lola
    tickktackk skrev 2012-05-31 13:42:11 följande:
    Nja har snappat upp en del när jag läst på här på sajten.. Men vad skönt, då vet jag!
    Har nån påstått att det är obligatoriskt? Oj....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Makadam

inte obligatoriskt.
    Inte än. Finns vissa partier i det här landet som vill att det ska bli obligatoriskt från ett års ålder.  

• La Lola
    Makadam skrev 2012-06-01 08:07:57 följande:
    inte obligatoriskt.
    Inte än. Finns vissa partier i det här landet som vill att det ska bli obligatoriskt från ett års ålder.  
    Vilka då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Makadam
    La Lola skrev 2012-06-01 08:14:05 följande:
    Vilka då?
    Vänsterpartiet Rosana Dinamarca har uttalat sig positivt om detta. 

Var nog lite snabb i mitt påstående att det var flera partier som stod bakom tanken. 

Däremot så har det väl länge varit tal om obligatorisk förskola från tre års ålder - något som både Socialdemokraterna och Moderaterna är för.  
  • tickktackk
    Makadam skrev 2012-06-01 08:07:57 följande:
    inte obligatoriskt.
    Ett års ålder!? Är dom helt roliga eller? En sån viktig sak ska föräldrar bestämma själva!.. Vart sjutton tar Sverige vägen egentligen?Skrikandes  Allting går ju bara nedför när det gäller allting nästan... Fan, man vill ju knappt bo kvar här längre...Obestämd
Svar på tråden Är dagis obligatoriskt?