"Riktlinjer" när mannen har få spermier
TrueMeaning skrev 2012-06-06 07:21:29 följande:
Ah okej :) Igår när han slutade jobbet frågadd han direkt om jag köpt några tabletter, han svepte sina på en gång vid middagen *stolt* :)
Nu äter jag:
1 Mitt Val Kvinna (har provat att ta två med då började jag må illa trots att jag endast tar dem med mat)
2 B-Komplex
1 Folsyra (samma som sambon)
Och sambon äter:
1 Apoteket Man
1 Folsyra
1 Zink
Får köpa Omega sen också :P
Tack för dina svar :)

Men ni ska allt se till att få i er omega-3 kapslar också varje dag, särskilt om ni aldrig äter fet fisk...
Ta 3-4 per dag båda två.
Ang spermieprov så är det dels antalet/ml som räknas och bör vara minst 15 milj (snitt ca 80 milj) och sen är det hur många som simmar snabbt framåt och det är viktigare än antalet faktiskt.
Även andel normala resp missbildade räknas.
Over 15 million sperm per milliliter is considered normal, according to the WHO in 2010.
Older definitions state 20 million.
A lower sperm count is considered oligozoospermia.
Total sperm count, or total sperm number, is the total number of spermatozoa in the entire ejaculate.
By WHO, lower reference limit is 39 million per ejaculate.
Rörlighet: minimum 50% and this must be measured within 60 minutes of collection
Levande: minimum 60% levande spermier,
A man can have a total number of sperm far over the limit of 20 million sperm cells per milliliter, but still have bad quality because too few of them are motile.
However, if the sperm count is very high, then a low motility (for example, less than 60%) might not matter.
The other way around, a man can have a sperm count far less than 20 million sperm cells per millilitre and still have good motility, if more than 60% of those observed sperm cells show good forward movement.
Regarding sperm morphology (utseende) the WHO criteria as described in 2010 state that a sample is normal
(samples from men whose partners had a pregnancy in the last 12 months) if 4% or more of the observed sperm have normal morphology.
Morphology is a predictor of success in fertilizing oocytes during in vitro fertilization.
Be att få den fullständiga analysen av provet.
Men kom ihåg att detta gällde DÅ.
Nästa prov kan ev skilja sig mycket...