• Sisisisi

Bilbarnstolar, hur gör ni?

Då är det väl Be Safe Izi Kid ni har? Den är liten och bara godkänd till 18 kg.
    Jag skulle köpa en ny bakåtvänd stol, Britax Twoway! Den är godkänd till 25 kg, rymlig, ger bra benplats, tar liten plats i bilen.  Passar perfekt till 3-6-åringar.

• Sisisisi
    Ria skrev 2012-05-29 11:20:21 följande:
    Ja, det är juh ett alternativ. Att köpa en bilstol menar jag. Hon väger 16kg just nu.
    Har jag noll koll på bilstols marknaden då jag alltid hyrt på if. Britax, har du den? Är den lätt att flytta? 

Japp, twowayen är lätt att flytta. Den har låga sidor så barnet kan lätt sitta i kors med benen. Har bilder i mitt galleri när den är monterad för att ta lite plats i bilen och monterad på ett annat sätt så barnet får mer benplats.

MIn son satt bakåtvänd i twoway tills han vägde 25 kg och va 118 cm lång så den är riktigt rymlig.
  • Sisisisi
    Ria skrev 2012-05-29 11:31:45 följande:
    Kom å tänka på att pappan kanske är ute efter att få en framåtvänd stol med tanke på benutrymmet... Så vad skulle det göra om jag köper en ny stol..?

Men hon är ju på tok för liten för att åka framåtvänd! Inte kan han väl vilja att dottern åker osäkert?

Om det inte går att flytta om stolarna i  bilen eller byta plats på barnen så la han ju prova ut en bakåtvänd stol som ger dottern bättre benutrymme.
Svar på tråden Bilbarnstolar, hur gör ni?