Hurdan barndom har ni haft?
-Jag hade väl en ok barndom, inte dålig på något sätt men jag trivdes inte med att vara barn.
har ni känt er älskade av era föräldrar som ni växt upp med?
-Mina adoptivförädrar trodde/tror nog att dom älskade/älskar mig men det tror inte jag. Som barn trodde jag det som vuxen tycker jag inte alls det verkar som om de hade/har lika starka känslor för mig som biologiska föräldrar ofta verkar ha till sina barn och som jag har till mina egna barn. Jag har aldrig älskat mina adoptivföräldrar.
Minns ni någonting från tiden innan ni blev adopterade?
-Minns ingenting från tiden innan jag blev adopterad eftersom jag bara var 9 månader när jag adopterades.
Har ni känt er annorlunda, jämfört med kamrater som inte blivit adopterade? kanske just
pga hudfärgen.
-Kände mig inte direkt annorlunda under uppväxten förutom att jag blev retad för hudfärgen av enstaka snorungar som ändå säkert retat mig för något annat om jag hade haft samma hudfärg som alla andra.
Har ni känt längtan efter att finna era rötter? eller känt er ledsna över att ni blev bort adopterade
-Nej glad, annars hade jag sannolikt varit död och det hade ju varit synd eftersom jag trivs med mitt liv och är lycklig. Har aldrig känt någon önskan eller något intresse att söka mina rötter.
Har ni fått all den stöd och trygghet ni behövt för att växa upp till trygga människor?
-Ja