• parismor

Barn i Paris

Hej

Någon här med barn i Parisregionen?

Jag är en (31-årig) mamma till en halvsvensk dotter pa snart 4 år och skulle tycka att det vore jättekul om hon fick leka lite med andra svenska barn. Min lilla tjej förstår svenska utmärkt, men ibland är hon lat och svarar på franska. Hon skulle nog bli motiverad av att träffa andra svenska/halvsvenska barn i samma situation som henne. 

Om någon har lust att hitta på något, t.ex träffas i en park eller liknande, hör gärna av er. 

• Svar på tråden Barn i Paris
  • Woodgrove

Hej, 

Vi kanske ska flytta till Paris i augusti/september. Vi fattar beslutet under nästa vecka. Har en dotter som blir 5 år i sommar. Vi känner inte någon i Paris. Skulle gärna träffas och leka

• Wagram

Jag bor i centrala Paris sedan två år tillbaka, men flyttar tyvärr härifrån i början på juli. Vill ni ha kontakt med svenska barnfamiljer finns det hur många som helst i svenska kyrkan.

• Woodgrove

Tack för tipset. Jag har redan kollat lite på svenska kyrkan, har sett att de har en kör. Tänkte att det kan vara en bra aktivitet. 

• Wagram

Ja, mina barn är med i kören och i kyrkis så vi är där en hel del. Skall dit i morgon eftermiddag, faktiskt, så ni kanske kan komma förbi och fika då? Skicka ett PM i så fall!

• june7

hej Parismor Vi har en pojke som ar 16 manader gammal o bor sen en manad i Sevres ( metro pont sevres) jag soker samma sak som du. tyvarr blir det inte sa nyttigt for din dotter eftersom var pojke inte pratar ann, men jag traffas garna pa en promenad eller annat for att fa lite svensk kontakt, Jag kanner paris valdigt bra for jag har bott har i monga ar nar jag var yngre. hor av dig eller andra mammor om ni vill traffas. a bientot

Svar på tråden Barn i Paris