• TheMrs

Blöjtårta

Ska göra en blöjtårta och kollat olika beskrivningar på nätet men hittar inte hur många det går åt. Svårt att räkna dom med. Någon som vet? 3 våningar hade jag tänkt.

smiles have a boomerang effect
  • Svar på tråden Blöjtårta
  • cloudberry79

Jag har nyligen fått en blöjtårta, tydligen gick det åt just över två paket av storlek 1-blöjorna, så köp 3!

Sur, grinig och på smällen.
  • hoppetrosan

Det beror väl på hur stor botten du väljer att ha, antar jag?
    Min mamma har gjort en blöjtårta, och för henne räckte ett paket blöjor, men hon gjorde en ganska liten, två-våningstårta och fyllde ut med mycket annat också.

• TheMrs

Det blir blöjor i st 3 för hon är inte nyfödd och en ganska stor bebis. Så de är ju större....

ja det är ju klart allt beror på hur stor botten är, jättesvårt att beräkna. Tänkte inte så långt, ville bara veta hur många som gick åt. Köper 1 pkt till att börja med (det är ju fler i de pkt än i de minsta blöjorna har jag för mig)

Tack ändå!   

• cloudberry79

Räknade nu och det är ganska precis 60 storlek 1-blöjor, sju klädesplagg och två mössor hoprullade i tårtan.

Sur, grinig och på smällen.
  • TheMrs
    cloudberry79 skrev 2012-05-28 09:49:40 följande:
    Räknade nu och det är ganska precis 60 storlek 1-blöjor, sju klädesplagg och två mössor hoprullade i tårtan.

Tack! Då börjar jag med 1 pkt i st 3 för i Libero är det 68 blöjor i det paketet.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Blöjtårta