• TheBlueRose

INFO: NK-celler, Omega-3 & menssmärtor

Bra inlägg Angla..

• TheBlueRose

Centurion,,vi kan ta den infon då du kommer till mig ikväll ...

• TheBlueRose

Jag kör in min kropp med 6st kapslar dom 2-3 första veckorna,(man märker en markant skillnad,man blir MYCKET piggare),,sedan trappar jag ner till 4st kappslar...

• TheBlueRose

NK-celler stöter bort embryot då det tror att det är något främmande/farligt typ cancer,, skall bort/dödas...

• TheBlueRose

NK-celler ska man ha i livmodern. Men har man förhöjda 6 agrisiva av dessa så stöter det bort embryot så det inte får fästa i livmodern..

Klistar in lite från tidigare från tråden

*Ja NK-celler har en tendens till att bli färre av Omega-3.
    Starka menssmärtor kan tyda på höga halter NK-celler.

Ja jag blev gravid den gången jag åt massor av Omega-3. *

*NK-celler stöter bort embryot då det tror att det är något främmande/farligt typ cancer,, skall bort/dödas...*

*Nk celler hänger samman med MF och det är något de flesta läkare i Sverige håller med om. Sen har man vid upprepade misslyckade IVF försök, min läkare anser det vara fler än 6st också sett ett samband men detta samband håller inte alla svenska läkare med om. Min läkare hummar lite där och kan inte säga varken ja eller nej men hon tror nog att det har betydelse för annars skulel hon ju inet gå med på att ta proverna.

NK celler stötter bort preembryot eller gör så att det inte ens fäster.*

Ja, visst har Omega-3 med fertilitet att göra..Även för hälsan överlag..
    Vad det kostar ..Det är ju olika beroende på vilket fabrikat du väljer + anatlet i burken , det finns ju olkia stl också. Men runt 100:- för 90 kapslar betalar jag..

• TheBlueRose

The Sun,, du har ju som sagt inget att förlora på att ta Omega-3..
    Jag personligen har blivit mycket piggare

• TheBlueRose

www.google.se/search&q=Folsyra&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

Här kan du läsa massor om detta

Men som sagt Folsyra förhindrar inte mf...

• TheBlueRose

The Sun,,,,,,jag hittar det inte.....
    Kan du länka detta du hittade som du skrivit i tråden?. Du måste länka då du skriver info från nån tidning eller så...

Som jag har skrivit tidigare så har inte Folsyra något med mf att göra..Utan dess funktion är att förebygga ryggmärgsbrock...
    Så som fia 2 skriver,, (klistrar in en del av hennes inlägg)

* Det verkar alltså som att folsyra inte enbart behövs för att skydda mot ryggmärgsbråck. Nu äter väl alla vi IVF:are redan folsyra (det brukar ju kliniken rekommendera), så missfall bland oss beror ju med största sannolikhet_inte_på för låg nivå av folsyra. Men det verkar alltså som att kvinnor som äter för lite folsyra kan ha större risk för missfall än kvinnor som äter tillräckligt mycket. *

• TheBlueRose

The Sun,,,,saken är den enligt den där artikeln,. Så minskar folsyra inte risken för mf,,Utan,, det minskar risken för fosterskador som framkallar mf..

DET är en stor skillnad....

• TheBlueRose

Pollygirl,,,Det spekar ingen större roll vilket märke du har på Omega-3..

Jag har sett gravida som äter dessa som du nämner. Så dom är helt OK ...

Om jag inte missminner mig fel så äter Vilgotha dessa/detta märke av Omega-3..
    Hon är nu inte gravid, men hon har märkt en märkbart skillnad sedan hon började med dom ...

Svar på tråden INFO: NK-celler, Omega-3 & menssmärtor