Voorhees skrev 2012-05-27 16:50:06 följande:
Killen vill börja plugga till hösten och det vill jag egentligen också göra (hoppas på förskollärare eller webbredaktör) och gärna åka EFTER min utbildning då jag ska fylla 24 (och med förskollärarutbildning får man bättre lön som Au Pair), men vet inte hur man kan lösa det med CSN-lån när man är i USA. Har läst lite om det, men verkar jättejobbigt att betala därifrån. Har därför funderat på om man kan få "hjälp" med att betala csn-lån av föräldrar eller liknande om man skickar hem pengar, men jag vet inte hur CSN ser på det.
Jag vill väldigt gärna åka. Men vill inte lämna pojkvännen, inte just nu iallafall.
Men har som sagt planer på att åka efter utbildningen.. vet inte om jag är redo att åka NU. Även om jag vill, så tar det emot.
Har pratat rätt djupt med detta om pojkvännen nu och han är helt ärlig med det han säger. Vi har diskuterat det så grundligt som det går. Det är bara upp till mig nu...
Är det någon som det hur detta med CSN-lån funkar? Om fallet är att man kan få hjälp av någon att betala in CSN åt en (genom att givetvis skicka pengar!) så tänker jag isåfall åka efter utbildningen, oavsett vad.
Någon i din familj kan betala åt dig. Det är dyrt att betala ifrån utlandet med annan valuta så det bästa är om någon i Sverige kan betala. Inget större problem. Du får känna efter när och hur du vill åka.