Frågor om GI, jag vill veta massor, hjälp mig!
Både jag och sambon kör rivstart just nu, vi gifter oss om 3 mån så vi tänkte slanka till oss lite till. Vi har levt efter GI i många år och hållt bra vikter men har inte begravt mig i böcker och detaljer. Leverpastej har jag dock ätit. Just nu äter vi följande:
Frukost - stor skål (alltid 1 banan var) fruktsallad med a-fil, en nypa solrosfrön, pumpafrön, cocos och några torkade tranbär. Kaffe/te.
Lunch - Stekt fisk, kyckling eller köttfärsbiffar med stor portion kokta grönsaker, sallad, fetaost, skivad tomat och en rejäl klick keso.
Kvällsmat - liten omelett med grönsaker, keso/grönsaker eller hemmagjord soppa.
Mellan de här målen tar vi en frukt var på jobbet.
Då vi inte kör rivstarten så äter vi ungefär som ovanstående men varvar fruktsallad med grovt knäckebröd med smör, ost, skinka och nån skivad grönsak på morgonen (oftare än fruktsalladen eftersom det går snabbare på morgonen). Till lunchen äter vi ibland quinoa eller rött ris (men jag föredrar faktiskt utan) och till kvällsmål kan vi återigen ta 2 knäcke var.
Var försiktig med nötterna bara... De ÄR nyttiga men om man ersätter annat "sug" med nötter är det lätt att lägga på sig i vikt. Det gjorde jag ibörjan innan jag fattade varför.