• 2Mama

Hjälp mig med förslag på sånger!!

Vi ska fixa en film till vår tjejs ettårsdag med filmklipp och foton fr hennes första år och ska då ha olika teman i filmen. Bland annat ett "bad-tema", ett "bror och syster-tema" och ett "familje/släkt-tema". Är det någon som har förslag på sånger/låtar man kan ha i bakgrunden till dessa teman???

• Svar på tråden Hjälp mig med förslag på sånger!!
  • sär skriven

Jag hoppas ni förvarnar folk innan så de har en chans att inte gå?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • 2Mama

Tror inte att jag förstår inläggen...

• sär skriven
    2Mama skrev 2012-05-15 21:05:42 följande:

Varför skulle vi skriva inlägg som vi inte tror att du förstår? Det vore väl onödig energi.
  • Mariohn
    2Mama skrev 2012-05-15 21:05:42 följande:
    Men grön då? Grönt är ju fint. Om du nu inte tänker dig några andra former. Typ en rund. 
  • Bonsaiii

Skäms på er!
    Har man inget vettigt att skriva kan man låta bli!

TS
    Kent har många fina låtar, utan dina andetag tex
    Uno svenningsons skymtar för en stund

• Tessa76

Vad taskiga ni är mot TS!! Hon vill ju ha hjälp, vill ni inte hjälpa utan bara vara elaka: låt då bli att svara i tråden.
    För Bad-temat skulle ni kunna ha "en liten båt blir ofta våt" Vet inte exakt om den heter så, men den börjar så iaf.

• Suri

Bad: "havet är djupt", Lilla sjöjungfrun. Bror syster: "you'll be in my heart", Tarzan (underbar!!!) Familj: "A whole new world/en helt ny värld", Alladin. Så himla bra sånger!

• sär skriven

Jag tycker man är taskig om man bjuder in på kalas och sedan visar hemmavideos, utan att förvarna. Faktiskt. Det är lite som att bjuda hem folk på middag och visa semesterbilder från senaste fyra åren på Gran Canaria. Det är inte heller schysst.

• 2Mama

Tack Bonsaiii! Är rätt chockad över de här knäppa inläggen. Har hängt en del på FL innan och har aldrig varit med om att folk skrivit såna inlägg. Men men jag borde ju veta att det finns sånt folk här också....

• 2Mama

Tack Suri och Tessa76!
    sär skriven- du har ingen aning om hur vi tänker visa den här filmen.  Man kan ju göra på olika sätt och om folk nu inte vill se 10 minuter film så är de givetvis inte fastkedjade och tvingade att se. Eftersom det bara är släkt som kommer och som troligtvis kommer uppskatta filmen så kommer de troligtvis inte lida...

• sär skriven
    2Mama skrev 2012-05-15 21:28:29 följande:
    Tack Suri och Tessa76!
    sär skriven- du har ingen aning om hur vi tänker visa den här filmen.  Man kan ju göra på olika sätt och om folk nu inte vill se 10 minuter film så är de givetvis inte fastkedjade och tvingade att se. Eftersom det bara är släkt som kommer och som troligtvis kommer uppskatta filmen så kommer de troligtvis inte lida...

Vi får hoppas det! Kan tyvärr inte bemöta det utan att gå alldeles OT så det skiter jag i.
  • 2Mama

Lessen för att du verkar ha taskiga kalas-minnen. Tycker själv inte att det är kul att se fyra års foton fr Kanarieholmarna men tycker inte riktigt att man kan jämföra dessa två grejer.

• Bonsaiii

Jag tycker det är gulligt att ni ska göra en film. :)
    Hoppas den blir precis så bra ni hoppas :)

• Maja201203

På badtemat tänker jag Splitschsplatsch I was taking a bath
    På syskontemat Mio min mio,
    Släkttemat   gillar Cajsa Lisas väntan på dig
    Hoppas att filmvisningen blir strålande,små barn brukar ofta få en att tåras av lycka och värme.Lycka till

• 2Mama

Tack för tips!! Ska googla o leta på youtube o se vilka jag gillar bäst. Vi gjorde en film till sonens ettårsdag också och det verkade som familjen/släkten tyckte om den. Det som dock är huvudsaken är att barnet själv tycker om filmen. Sonen tycker väldigt mycket om filmen om sig själv så den har vi tittat på en massa gånger. Så filmen är inte i huvudsak för att visa för andra utan för barnens egen skull o för vår skull.

• Bonsaiii

Du behöver inte försvara dig ts. Vissa som gömmer sig bakom datorer avreagerar sig genom att vara taskig mot andra. Förmodligen är de rätt olyckliga och besvikna på sin tillvaro. Strunta i de negativa tråkmånsarna och var glad för er filmide! Hade jag haft kunskap och möjligheter att göra ett liknande hoppklipp av olika filmer så hade jag också gjort det.

Mvh

Svar på tråden Hjälp mig med förslag på sånger!!