• sca

blodfylld äggblåsa?

Hejsan!
    Idag var jag hos gynekologen för att kolla om mina cystor var kvar på vänster äggstock, det var dom inte utan allt var Bra med den.
    Men på höger sida därimot så var en äggblåsa blodfylld.. han förklarade lite men då har inte pratar så bra svenska förstod jag inte allt han sa.
    Är det någon som vet vad det betyder?
    Det jag kunde förstå från  det han sa är att det kan bli så om äggblåsan inte sprukigt utan  fyllts med blod?
    betyder det att inga äggsläppts eller vad?

Dessutom såg han att min mens skulle komma vilken dag som helst eftersom slemhinnan i livmodern var jätte tjock. trots att min mens  inte ska komma förän typ den 28 maj?

Ursäkta om det är lite luddigt men jag är så förvirrad av det här.
    Någon som kan göra mig lite klokare på det här?
    För snart blir jag galen av  allt....

• Svar på tråden blodfylld äggblåsa?
  • sca

Fast det här var ingen cysta utan de var en äggblåsa som var blodfylld i den så såg det ut som nät typ. Dessutom såg man tydligt en tjpck slemhinna i livmodern så det är nog inte det!

• sca

Jaså vad konstigt. Åkte in akut igår pga hemsk smärta då fick jag en annan gynekolog som jag förstod och hon sa inget om de, däremot så sa hob att de var en gulkropps cysta som fyllts med blod och det hade läckt blod till livmodern. Och sa att det var jätte normalt hos kvinnor som fött barn och onte påverkar att bli gravid nu heller. Usch jag blir så förvirrad av allt :(

• sca

Fast vi har försökt att få barn nr 2 i snart ett år så börjar ge upp hoppet nu när dom upptäcker massa cystor hela tiden, först på vänster nu på höger. Det måste ju vara därför vi inte blir gravida! Fattar ibte varför dom inte kan säga att det kan påverka. Åh, är så förvirrad av allt nu när man får höra olika saker från olika håll :(

• sca

Tack företen för dom peppande orden! Är bara lite nere nu så jag har svårt att tro att det ska gå bra det här :p

Svar på tråden blodfylld äggblåsa?