• Anonym

Hur skulle ni reagera om pappan/mamman kört i 160km/h med erat barn i bilen en längre sträcka?

Jag undrar om det är jag som är dum i huvudet som tycker detta är helt oacceptabelt

Jag låg nämligen efter pappan till mitt barn (utan att han visste om det) när han körde med våran dotter mellan två kommuner idag. Han berättade själv efteråt att han kört 160km/h

Om ni tänker er in i situationen att någon har erat barn i sin bil och kör som en biltjuv.
    Hur skulle ni reagera??

Barnet i fråga är 1 år men det är orelevant..

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera om pappan/mamman kört i 160km/h med erat barn i bilen en längre sträcka?
  • April barn
    Anonym skrev 2012-05-15 20:00:10 följande:
    Meh, man utsätter sig för livsfara så fort man sätter sig i bilen.

Bra bil, bra väg, ideal väder och det där är ingen hastighet egentligen, jag brukar dock själv släppa på gasen vid 140, tycker inte om mellanhastigheten mellan sniglarna på vänster sida.
    Lägg av! Trafikregler och hastigheter är till för att följas, vill du leka med andras liv kan du väl åka till autobahn!
    ? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011?
  • Anonym
    Meh, man utsätter sig för livsfara så fort man sätter sig i bilen.

Bra bil, bra väg, ideal väder och det där är ingen hastighet egentligen, jag brukar dock själv släppa på gasen vid 140, tycker inte om mellanhastigheten mellan sniglarna på vänster sida.
    Jag skulle vilja se om du tänker "160 är väl ingen hastighet egentligen" när du tappar kontrollen (jodå det kan hända även för machos som du) och frontalkrockar med någon
  • April barn
    Anonym skrev 2012-05-15 20:28:01 följande:
    Jag skulle vilja se om du tänker "160 är väl ingen hastighet egentligen" när du tappar kontrollen (jodå det kan hända även för machos som du) och frontalkrockar med någon
    Tex ett par som är på väg hem med sitt nyfödda barn från BB!
    Antingen tänker du inte eller så är du jävligt ignorant och dum!
  • Anonym
    April barn skrev 2012-05-15 20:29:51 följande:
    Tex ett par som är på väg hem med sitt nyfödda barn från BB!
    Antingen tänker du inte eller så är du jävligt ignorant och dum!
    Hemska tanke
    Fyfan för sådana idioter som tror de är odödliga
  • Anonym (Allie)

Sådär tänkte min kära sambo också tills en älg dök upp, han bromsade, bilen drog åt höger och hamnade i diket i närmare 150 km/h... Raksträcka utan trafik, torr väg och en två år gammal bil i gott skick. Vi överlevde åtminstone.
  • April barn
    Anonym skrev 2012-05-15 20:32:13 följande:
    Hemska tanke
    Fyfan för sådana idioter som tror de är odödliga
    Verkligen Rynkar på näsan
    Anonym (Allie) skrev 2012-05-15 20:38:28 följande:
    Sådär tänkte min kära sambo också tills en älg dök upp, han bromsade, bilen drog åt höger och hamnade i diket i närmare 150 km/h... Raksträcka utan trafik, torr väg och en två år gammal bil i gott skick. Vi överlevde åtminstone.
    Urs, hoppas det gick bra med er och att din sambo tänker sig mer för i fortsättningen Rynkar på näsan
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-15 19:35:11 följande:
    Jag undrar om det är jag som är dum i huvudet som tycker detta är helt oacceptabelt

Jag låg nämligen efter pappan till mitt barn (utan att han visste om det) när han körde med våran dotter mellan två kommuner idag. Han berättade själv efteråt att han kört 160km/h

Om ni tänker er in i situationen att någon har erat barn i sin bil och kör som en biltjuv.
    Hur skulle ni reagera??

Barnet i fråga är 1 år men det är orelevant..
    Du höll alltså inte själv hastighetsbegränsningen?
  • Anonym
    April barn skrev 2012-05-15 20:25:06 följande:
    Lägg av! Trafikregler och hastigheter är till för att följas, vill du leka med andras liv kan du väl åka till autobahn!
    Den största trafikfaran är idioter som tror att man ska hålla sig 20 km under den angivna gränsen.
    Kör man efter omständigheter så kör man säkert.

Anonym skrev 2012-05-15 20:28:01 följande:

Anonym (Allie) skrev 2012-05-15 20:38:28 följande:
    Kör man efter omständigheter och vet vad man gör så tappar man inte kontrollen.

Jag drar inte på förrän jag är på en avskärmat motorväg med mitt räcke och staket på andra sidan.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-15 20:54:33 följande:
    Den största trafikfaran är idioter som tror att man ska hålla sig 20 km under den angivna gränsen.
    Kör man efter omständigheter så kör man säkert.

Varför är det en trafikfara?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-15 20:55:56 följande:
    Varför är det en trafikfara?
    För såna där mamutar brukar i regel slöa ner tempot, göra trafiken odynamiskt och speglar har dom inte hört talas om, fan vet hur ofta en sån idiot har svängt ut rakt framför mig för att påbörja en halvtimmes omkörning med 2 km/h hastighetsskillnad :/ 

Svar på tråden Hur skulle ni reagera om pappan/mamman kört i 160km/h med erat barn i bilen en längre sträcka?