Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Idag har Elias bara ätit HELA dagen, en gång i halvtimmen. Blev så less att han aldrig blev mätt så gav han 60 ersättning för en timme sen innan läggning. Han sover som en stock och jag känner mig såklart som en dålig mamma.. Klart man vill amma men tycket det är så himla jobbigt när han bara vill ligga vid bröstet.

• zenoble

Underbarapojke- tycker också det låter som han har ont i magen. Så brukar de göra vid kolik iaf om jag inte minns fel. Prova som redan skrivet med napp och ha han på axeln så han kanske kan rapa eller lindra magont.

• zenoble

Skönt ni som fått sova lite! Elias sov 23-03 efter liite ersättning efter amning. Var på BHV och han har gått upp 300 g och växt 3cm på 9 dagar!! Helt sjukt.. Då trodde jag att jag inte hade någon mat och för att jag bara ammar från ett bröst. Han äter iof väldigt ofta.. Tog ett blodvärde med när jag ändå var där, vilket visar att jag är uttorkad, då järnvärdet var skyhögt.. Så det förklarar denna trötthet och att jag känner mig helt orkeslös. Så nu ska jag ösa i mig vatten

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-20 12:35:41 följande:
    Var på läkarbesök i går med Märta. Gulsot hade hon men låg under så pass vi slapp läggas in för solning. Dock ville de att vi skulle komma och ta nya prover idag för att se att värderna inte ökat, men det hade de:( så nu väntar vi på telefon samtal om vi behöver läggas in i alla fall... Usch, vi som skulle åka till sommarstugan i em och fira midsommar:(

håller tummarna för er att ni får fira midsommar hemma!!
  • zenoble

Tack dancia för de orden. Men det är ju så himla lätt att tänka så man får dåligt samvete, men jag mår faktiskt inte bra av att ha han liggandes vid bröstet så mycket som jag har nu, och han är ju trots allt en månad på söndag. Så vi får se om det blir bättre, förhoppningsvis. Tänker än så länge ge ett litet mål ersättning innan läggdags snart :) ska prova den där flaskan du skrev med..

• zenoble

Jag vet faktiskt inte.. Men hon på BVC sa att jag skulle ha sempers. Kan du inte prova dem då? Kanske det hjälper på vissa, andra inte jag har ingen tidigare erfarenhet av sånna så vet inte. Ja visst är det synd om dom små liven, om de bara kunde säga vad som är fel..

• zenoble

Annelie- härlig förlossning! Blev precis påmind om vilken "skön" känsla det är när man börjar krysta. Såå häftigt hur kroppen klarar det själv..

• zenoble

Läste att man först efter 6 månader har nytta av amningen för att tappa kilon å bli smal.. Nu gör det igen skillnad. Vill också bli av med den lösa magen :( men det tar ett tag för huden att gå tillbaka med va? annars inga kilon kvar här, gick bara upp 10 denna gång tror jag.

Svar på tråden Juni-barnen