Inlägg från: Lenis21 |Visa alla inlägg
  • Lenis21

Juni-barnen

Uddabus, jag känner precis som du. Jag står också helt still.
    Magen bara hänger och jag känner mig så osexig. Sambon har velat mysa lite men jag känner mig bara så oattraktiv och inte bekväm med att han ska röra mig när jag ser ut så här. Så jag vet hur du känner dig. Men vi får försöka kämpa på.

• Lenis21

Nangijala. Grattis till sonen. Usch ryser när jag läser din berättelse. Blir alldeles tårögd, känner verkligen med er och förstår att ni blev chockade. Att det inte syntes på ul. Hoppas att det kommer gå bra för er ändå. Styrkekramar till er.

• Lenis21

Jag ammar + ger ersättning till min lilla tjej. Hon äter ca 60-130 ml ersättning Efter varje amning. Hennes mage är bra förutom mycket gaser men hon har inte ont av det.

Jag funderar på detta med preventivmedel också. Har haft hormonspiral i 10 år och det har fungerat bra. Har inte fått någon mens alls och det är jag ju inte ledsen för. Däremot så blir sexlusten mindre och slemhinnorna torrare. Det har faktiskt inverkan på sexlivet. Får inte käka p-piller och p-stav funkar inte. Minipiller är ju ett alternativ men då måste man vara så punktlig och jag har svårt att komma ihåg piller som det är. Hmm hur ska man göra?????

• Lenis21

Var på BVC i går med Minella. Hon hade gått upp 430 gram, växt en centimeter på längden och 0,6 cm på huvudomfånget på 5 dagar. Mammas stora tjej, inte konstigt att vi tyckte kinderna blivit stora.

• Lenis21

Hej. Är det någons barn som har storkbett??? Min stora tjej har ett bak på ryggen och Minella har fått det på båda ögonen. De är inte så stora lr så jätteröda så andra lägger inte ens märke till det. Men hoppas att de inte blir större och rödare bara och att de då håller i sig så och inte växer bort. Min stora tjejs storkbett har inte blivit mindre och hon är snart 4 år. Men är det inte värre än ett rött märke så gör det ju inget.

• Lenis21

De säger ju att de brukar försvinna inom de första levnadsåren men inte alltid det stämmer. Ja hoppas att de försvinner då det just är känsligt att ha det i ansiktet. Undrar vad det beror på att man får dessa märken.

• Lenis21

Idag är min lilla Minella 1månad gammal. Helt sjukt vad tiden går fort. Hon har redan blivit så stor. Börjar få ångest över att tiden går för fort. Älskar denna bebistiden samtidigt som man vill att de ska bli större också. Älskar min familj så mycket!!!

• Lenis21

Åhhh så skönt. Duktiga Enya. Minella vaknar 2 ggr varje natt för att äta. Tycker det är helt okej.

• Lenis21

Jag delammar. Hon får tillägg efter varje amning. Hon är en hungrig tjej. Funderar på att lägga ner amningen men tycker ändå att det är så mysigt. Vill ju egentligen helammade men mjölken räcker inte till.

• Lenis21

Här ammar jag också i det offentliga. Har ammat inne på Coop. Jag bryr mig inte om folk har ont av att se det. Då får de titta åt ett annat håll i så fall. Har ibland filt över men känner också att det blir för varmt ibland. Jag har ammat mitt i kön till kassan. Har också stora bröst så det går inte alltid smidigt att få fram brösten men försöker skyla bröstet så gott det går med handen tills bebis ligger framför.

Missförstånd- jag känner igen det där. Det var samma sak för oss. Minella gick i och för sig upp i vikt. 80 g på en vecka. Det var för lite tyckte dom. Började med att ge ersättning efter varje amning och gud så nöjd hon blev. Hon har nu gått upp ca 450g i veckan. Jag kände mig så misslyckad men det har släppt lite. Men tycker ibland att jag får blickar av okända när vi är ute då jag flaskmatar henne. Känns som att de ser ner på mig för att jag inte ammar. Men skiter i folk. Hoppas att det går bra för er. Får du några bra tips så dela gärna med dig.

Svar på tråden Juni-barnen