Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barnen

Min lilla vägrar ha nån slags filt på sig så han sover med pyjamas och strumpor. Eller sovpåse. Köpte en jättebra sovpåse på Ullared för runt 40:- precis lagom tunn.

• RocketQueen

Min vikt stor också helt still. Promenerar minst en gång om dagen och försöker att äta bra men vågen vägrar flytta sig. Har just nu 18 kg övervikt. Och jag struntar verkligen inte vikten, även om jag borde så mår jag dåligt över det varenda dag. Men frågan är om jag kanske måste vänta tills jag slutat amma innan jag kan ta tag i det på riktigt.

• RocketQueen

Lillen ligger i sitt babygym kanske två timmar per dag. (totalt, inte i sträck) Han gillat verkligen det och ligger och pratar med grejerna som hänger ner. När han ledsnar säger han till och då vill han bli buren en stund. Babysittern är han inte lika förtjust i så den använder vi knappt alls. Han sitter inte så bra i den så det är väl därför han inte gillar den. Däremot har vi en babygunga från fisher price som han sitter bra i, där lämnar jag honom om jag behöver gå på toaletten, packa i ordning skötväskan, göra mackor eller vad som helst. Men han vill bara sitta där typ tio minuter.

• RocketQueen

Sweet life: I början när prinsen skrek så mycket så uteslöt ju jag all mjölk. Då fick vi en stor burk mjölkfri ersättning på BVC för att testa med innan man lägger en massa pengar eftersom den är så dyr.

• RocketQueen

Ammar du? När de bajsar grönt brukar det betyda att de får i sig mer av den tunna mjölken och inte så mycket av den feta. Den innehåller mer laktos och kan göra att magen blir orolig. Min lillskrutt får jätteont i magen när det blir så för honom.

• RocketQueen

Nej de behöver inte få ont i magen, min skrutt är rätt känslig så jag måste alltid tänka på vad jag äter och att han har ett bra grepp och äter ordentligt, annars blir det en lååång natt :-/

• RocketQueen

Vi ska börja på babysim nästa vecka men hör kostar det 1450 för 7 ggr! Ska bli väldigt spännande att se vad lillen tycker.

• RocketQueen

Jag tycker det är snordyrt men vad gör man inte för de små liven... Hoppas bara han gillar det nu också.

• RocketQueen

Det är kanske nån utvecklingsfas, ladda ner appen the wonder weeks, där kan man läsa om alla faser och när de inträffar

• RocketQueen

Vi har dop om två veckor. Här blir det lite halvavancerad fika efteråt. Jag har bakat olika sorters frallor, massor av kakor i olika modeller, kokt marmelad osv... Är det fint väder så kommer vi att grilla korv också. Hela kylen är knökfull eftersom jag började förbereda tidigt för att slippa stressen så här i slutet. Den enda vi har kvar nu är att köpa vin.

• RocketQueen

Är det inte för att gruppen är hemlig nu? Jag tror att fb har en inställning att om man själv gått ur en grupp kan ingen lägga till en igen utan man måste själv ansöka. Och är då gruppen hemlig blir det ju svårt att hitta den :(

Svar på tråden Juni-barnen