Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barnen

Känner igen det där att männen inte "tar" barnen. Fast min sambo hjälper till massa. Men det blir mest att han tar stora tjejen och jag lilla tjejen, vilket jag inte gillar alla gånger.

Men jag vet att när stora tjejen var bebis, hade jag oxå känslan att sambon inte ville ha henne ibland även fast jag visste att han älska henne massa. Men det blev bättre ju äldre hon blev. Det är som att det tar ett tag för dem att komma in i papparollen och ta till sig sitt barn.. Vi har ju ändå haft 9 månader på oss att få kontakt med barnen i magen, det har ju inte dom på samma sätt.

Men jag vet att min sambo verkligen försöker. I dag ska jag börja rida lektion och sen även börja rida in min häst så då kommer sambon få ta hand om barnen själv lite mer. Tror det är bra att dom oxå får tid ensamma med barnen utan att vi mammor är i närheten och kan hålla koll på dem..

• LillSnurr82

Härligt sweetlife :)

Vi ska ha dop nu på lördag. Vi kommer bara vara familjen så blir 10 vuxna och 4 barn med våra. Så ska döpa i kyrkan men det är ett dropp-in dop. Kändes onödigt att boka hela kyrkan när vi bara kommer vara så få.. Sen blir det nog bara fika och smörgåstårta efteråt här hemma bara.

• LillSnurr82

Tjohooo i dag red jag mitt första ordentliga dressyrpass på ca 3 år :) sist jag ens satt på en häst var förra sommaren på mitt gamla sto som jag bara red i skogen sista tiden innan hon avlivades. Nu har jag ju bara en 2-åring som ej är inriden. Så ett rejält dressyrpass känns nu kan jag säga.. Kommer nog ej komma upp ur sängen i morgon :) nu är jag i alla fall nöjd och glad !!

• LillSnurr82

Emma Johansson, Linköping. Har mörkt hår och en grå luvtröja på mig på bilden på Facebook. Är gärna med i gruppen om nån vill bjuda in mig.

♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • LillSnurr82

Nu tror jag att jag hitta gruppen och gjorde en förfrågan,, hoppas nån kan godkänna den. Emma Johansson var jag :)

• LillSnurr82

Strax ska jag och Märta åka och bada babysim för första gången, hoppas att hon gillar det lika mycket som storasyster :)

• LillSnurr82

Alltså heter gruppen FL Junibarnen eller bara Junibarnen?? Hittar ingen med FL framför..:/

• LillSnurr82

Då hittar jag inte heller gruppen.

• LillSnurr82

Märta gilla i alla fall att babysimma. Hon bara flöt runt och vart helt nöjd :D kul då känns det värt alla pengar det kostar.. Tycker det är sviiiin dyrt. Men vad gör man inte för att roa barnen och sig själv då babysim är såååå mysigt :)

• LillSnurr82

Här kostar babysim 1080:- för 8 gånger :( sen "babysimmar" ju fortfarande stora tjejen oxå.. Hennes kurs ligger på 16 gånger och kostat 2080:- så blir MASSA pengar :( Man myser och barnet får känna vattnets rörelser som liknar hur det var i magen.. Sen lär man dem att gå under vatten. När barn är små har de ju fortfarande kvar reflexen att "hålla andan" under vatten. Blåser man på en bäbis i ansiktet så håller de andan automatisk.. Så när man "dyker" med dem så blåser man på dem lätt i ansiktet så kan man gå under vatten med dem. Sen fortsätter man med det så till slut så förstår de att man ska göra så även när de blir äldre. Stora tjejen har babysimmet sen hon var ca 2 månader (hon är 1,5 år nu).. Så nu kan hon hoppa från kanten ner i poolen till mig, vänder automatiskt och tar sig till kanten och klättrar upp själv. Det sitter liksom i hennes ryggmärg, skönt att veta OM hon skulle trilla i vatten nån stans. Hon tar sig upp.. Men samtidigt som lär man dem ju att ha respekt för vatten. Jag tycker det är jätte bra saker man lär sig och barnen, Vi vuxna har även fått lära oss livräddning på barn i vatten. Sen fortsätter man ju så länge man vill... Där vi badar finns det kurser fram till barnet är 8 år. Då ska de klara av att simma.. Ett märke/diplom för varje kurs...

• LillSnurr82

Nu hitta jag gruppen :) skicka en ansökan.. Emma Johansson(Sveriges vanligaste namn), mörkt hår med grå luvtröja på bilden..

• LillSnurr82

Inte direkt att man trycker bebisen under vatten.. Man gör ju inget som bebisen tycker är obehagligt.. Man får ju hålla det på den nivån barn och föräldrar tycker är ok helt enkelt.

• LillSnurr82

Stjärnfrukt: Gud så romantiskt! Grattis!

Här tror jag aldrig det kommer bli nåt frieri om mannen får välja .. Så oromantisk..får väl fria själv nästa skottår men då säger han säkert nej för han har så stora krav på att ALLT runtom kring i livet ska vara perfekt innan vi ens kan förlova oss.. Så tråkig :(

• LillSnurr82

AAEV : klart man kan varför inte...?

• LillSnurr82

Jag tänker helamma i alla fall 3 månader till. Sen vet jag inte. För mig känns det konstigt att amma ett barn som kan prata och ber om tutten. (säger inte att det är fel för andra nu, utan bara fel för mig) . Så högst tills hon blir 7-8 månader blir det nog att del amma sen om Märta vill. storasyster helamma jag till 4 månader sen blev det bara amning nån gång på dagen i bland sen vid läggdax och en gång på natten/morgonen för att hon inte ville mer och hade inte ro att bli ammad annat än hemma i sängen.. så henne del amma jag bara till 6 månader sen ville hon inte mer utan blev bara arg vid bröstet.

• LillSnurr82
    Elvis Mamma skrev 2012-09-06 19:15:14 följande:
    Innan jag började amma tänkte jag att det skulle vara himla konstigt att amma ett större barn men sen fann de sig väldigt naturligt bara Sen så har väl alla olika åsikter om de men de spelar inte mig så stort roll, jag gör de som jag å mitt barn trivs bäst med

Precis, jag har inget i mot att andra ammar större barn. Man gör som sagt vad man själv tycker känns bäst för sig själv och sitt barn. Vad andra tycker om det är ju deras "problem" bara sånt man ska skita i..
Svar på tråden Juni-barnen