Vad roligt o läsa era berättelser o hur olika de är. Här kommer min, har ju bara skrivit lite korta inlägg i den andra tråden så tänkte sammanfatta det nu. 17 april: v.31+4 vi håller på o flytta till nya huset o första natten där kl.01 så gör jag mig i ordning för att sova o går på toaletten, när jag ställer mig upp fortsätter det rinna o det rinner massor så jag inser snabbt att det är vattnet som gick. Lägger mig raklång på golvet o ringer ambulans som kommer inom 15 minuter. Barnen vaknar såklart o gråter förtvivlat när de kör iväg mig. Mina föräldrar kom snabbt så mannen körde efter i vår bil. Kommer in till förlossningen där de sätter ctg o tar prover, sätter även dropp med antibiotika o lägger in mig med strikta regler om att inte röra mig. 18 april: kollar med ul, knáppt något fostervatten men bebis mår bra och beräknas till ca.2kg. 24 april: har haft ont i ryggslutet hela natten och på morgonen upptäcker jag blod på bindan o inser att det är värkar jag känt. Kontaktar personalen som sätter ctg och sen genast ger bricqnyl för att stoppa värkarna då de kom med bara 2 min. mellanrum. Värkarna avtar endast 20-30min. innan de startar igen och mycket kraftigare. Jag får ligga med ctg i flera timmar innan läkare kommer o undersöker, 3cm öppen o täta värkar så då beslutas det om akutsnitt, o runt en halvtimma senare rullas jag iväg. De sätter kateter som knappt gjorde ont, ryggbedövningen var inte heller så farlig men när jag läggs där på rygg på operationsbordet så får jag svårt att andas o får panik, då ger de mig extra syrgas. Han kollar så bedövningen tagit o jag säger hela tiden att jag känner den kalla tussen men han verkar inte tro mig så de börjar snitta...jag känner det men det gör inte ont. Men sen börjar de slita o dra o då gör det ONT, jag skriker o gråter o allt medan jag hör hur läkarna börjar få panik, de får inte ut honom, till slut efter 13min (vid det laget kunde jag lyfta på benen) Så lägger sig en av läkarna på mitt bröst o trycker med våld ner barnet medan den andra drar. Smärtan är olidlig o jag trodde jag skulle dö...då hörs äntligen det där efterlängtade skriket men en sköterska försvinner direkt iväg med bebisen, jag fick inte ens en glimt. Min man följer efter. Jag får morfin för att dämpa smärtan och lokalbedövning där de ska sy. Efter tio minuter ungefär får jag veta att det var en pojke och att han mår bra. Det tar ungefär en timma att sy ihop mig då de fick skära upp extra för att få ut honom. Jag känner allt o ligger o gråter av smärtan men mer smärtstillande kunde de inte ge mig. När de trycker tillbaka livmodern skriker jag ett dödsskrik och sparkar med benen så jag nästan far av bordet...när det äntligen var över rullades jag in till förlossningen där jag fick stanna nån timme innan jag flyttades till bb. Där fick jag äntligen mer morfin och lyckades somna en stund. Jag är helt väck av morfinet o har så ont när jag är vaken så jag tänker inte ens på bebisen. Runt 20 frågar de om jag vill träffa mitt barn, så då rullar de ner sängen till neo där jag fick se honom för första gången. Då var han