Juni-barnen
jag har ammat sven sen han föddes men det har gjort ont nästan hela tiden, men inte under hela amningen utan de första minuterna. bröstvårtorna har varit såriga o variga=( min mjölk har varit nästan obefintlig trots att han ammat så mkt han vill. för snart en vecka sedan började brösten bli hårda här o där, o jag kände mig febrig nästan varje dag, o igårgjorde det så satans ont att jag inte pallade mer. ner till doktorn o hon gav mig sån där spray som ska stimulera mjölkgångarna, även en kräm som hette hirudoid som skulle ta bort knutorna. hon tyckte jag bara skulle pumpa ur några dagar för att få vila brösten. så nu gör jag det men det är ett evigt jobb... har varit vaken sedan 01.30 för att jag skulle hinna pumpa ur, ge honom mat, söva om honom... det tog sån tid att jag var tvungen att ta om hela proseduren när han somnade. får allt mellan 20ml-60ml. dessvärre är det sällan den större mängden.... så han får lite ersättning på flaska också...
jag slits mellan att skita i allt o gå bara på ersättning samtidigt som jag känner att det är för tidigt att ge upp... ammade inte min dotter så jag har ingen erfarenhet av amning alls...
mitt vänsta bröst är rött o ömmar o kommer pyttelite mjölk ifrån. de andra har släppt lite bättre o där kan jag pumpa ur rätt lätt. sen tycker jag att den där värken när brösten inte är tömda på ett tag, är hemsk!! är det nåt man alltid kommer att ha eller är det bara i början??
vad tror ni?