• conda

Juni-barnen

Åh vad roligt det var att läsa förl.berättelser så här på morgonen. Hemskt med urakut snitt men skönt att allt gick bra. Ang. igångs., jag har blivit igångsatt tre gånger av fyra och för mig var skillnaden att jag hade längre pauser mellan värkarna utan igångs. Själva smärtan har dock varit densamma men mer intensiv med dropp... =)

• conda

Jag hade också massor av mjölk i början men nu börjar brösten anpassa sig efter Ivars hunger och det har slutat spruta ur andra bröstet när jag matar. Har fått kämpa massor med amningen då han inte fick bästa starten. När jag fick upp Ivar på bröstet efter fl. var han helt blå. Jag så till Bm ATT något var fel men utan respons. Då lyfte JAG Ivars arm och släppte, helt slappt ramlade den ner. Det är något fel, skrek JAG, han andas inte. Först då reagerade de och tog honom och stack till akutrummet. Efter 28 min fick jag hålla honom. Detta gjorde att han inte fick chans att söka bröstet själv vilket brukar medföra att de får kämpa lite x-ra med amningen. Sen blev han tillägsmatad i tre dygn pga min diabetes. Detta gjorde honom mycket bekväm så helst vill han att maten ska rinna rakt ner i halsen på honom utan ansträngning... =) men, men, nu så fungerar det äntligen hyfsat. (usch, måste fixa vår dator, så jobbigt ATT skriva på mobilen....)

• conda

Hej alla

Det var lääänge sedan jag var här inne. Datorn har varit sönder men nu är den fixad igen. =) Ivar blir fem mån. den fjärde, tiden springer iväg. Jag ammar fortfarande fullt, han har fått smaka banan en gång men tycker det är smidigare att amma så det vill jag göra ett tag till. Dessutom är han mitt sista barn och jag känner redan separationsångesten komma krypande, vill verkligen amma minst tre månader till =).

Annars är här fullt upp, fyra barn, fyra hästar och nu precis har jag kommit igång med lite hobbyverksamhet att dryga ut fp med.

Får man vara med på fb? Är betydligt mer aktiv där än här och det är roligt att se er alla igen =).

Svar på tråden Juni-barnen