Juni-barnen
Nu vill vi se massa bebisar i denna tråd! :D :D :D
Nu vill vi se massa bebisar i denna tråd! :D :D :D
Ååå va härligt att läsa era berättelser :D Det känns inte så dumt med en förlossning trots allt ;) Det låter som om man kan överleva smärtan (y)
På BVC sa de att man ska stoppa vitkålsblad innanför bh-n. Kylskåpskalla.. Det hjälper tydligen de flesta :)
Så roligt det är att läsa alla förlossningsberättelser :D :D Grattis igen allihop :D
Ensortsmamma: Det måste försvunnit massa från din förlossningsberättelse :O Man kanske inte kan lägga in så mycket på en gång? Men du måste lägga in resten! :D
Nu joinar jag er i denna tråd :D Vår dotter kom till världen 1/7 kl 15.17 :D Min lååååånga förlossningsberättelse hittar ni i min blogg :)
http://mittlillagryn.blogg.se/2012/july/forlossningsberattelse.html
Nu har jag äntligen läst ikapp alla 1200 inlägg :P vår Lilly (som det blev till slut) är 2 veckor och 2 dagar idag :) det började lite jobbigt för oss då jag direkt drog på mig sår på båda bröstvårtorna och inte långt därpå en bröstinflammation. Jag går därför på antibiotika sen i onsdags och började amma igår igen efter att ha pumpat med elektrisk pump i nästan en vecka. Det gör inte längre lika ont att amma även om det kan sticka till som f*n i brösten i början av varje amning. Hon ammar nu väldigt ofta och oregelbundet (ibland går det 30 min mellan amningarna och ibland 2,5 tim) hoppas mjölkproduktionen snart stabiliserar sig :/
Jag måste säga att INGET med att bli förälder var som jag tänkt mig :P all tid man skulle ha när barnen sover sina 20 tim/dygn, vart tog den vägen? :P tur att mannen är hemma 5 veckor till för detta fixar jag inte helt ensam :P
En fråga till er experter :P när vågar man lämna huset och känna sig trygg? Man ser alla folk på stan med sina tysta nyfödda i vagnen fikande med sina vänner i flera timmar... Jag får panik så fort jag märker att hon är påväg att vakna bara vi är ute på promenad på vägarna hemma :P amma offentligt känns inte tryggt eftersom det är sånt joxande innan hon tar bröstet ordentligt + att jag nu bara ammar i tvillingposition pga mina sår... När känner man sig tryggare med tillvaron?
Det där med att det låter som om de ska kvävas händer rätt som det är här hemma men oftast när hon ammar. Det är som om det kommer så mycket mat på en gång så hon inte hinner med ordentligt. Inget jag har oroat mig för dock eftersom hon inte blir ledsen av det utan bara fortsätter äta efteråt som om ingenting har hänt :)
Jag är 26 år och bor i Vänersborg. Jag är gift med Henrik som är 35 år och Lilly (3 veckor) är vårt första barn. Vi bor i ett hus på landet med vår hund och våra två katter :)
Lilltjejen som sovit så bra vaknade för matning varannan timme inatt :S det kanske var magont som gjorde henne orolig för idag kom ett rejält bajslass i (och utanför) blöjan efter att inte ha bajsat på några dagar. Hoppas på en bättre natt inatt! :D
Jag hade en infektion och fick reda på det genom att göra en odling på sjukhuset som visade att jag hade bakterier i mjölken. Jag hade alla tecken för mjölkstockning förutom att jag inte hade några små knölar utan hela bröstet var spänt. Det gick inte heller över på 1-2 dagar (med Ipren var 8e timma och Alvedon var 6e timma) som en mjölkstockning som regel ska göra. Ring din Bb-mottagning efter ett par dygn om febern inte gått över!
Emma Stark heter jag på Facebook. Jag hänger gärna med i en sluten grupp :D
Lilly har INTE börjat skratta än, men hon skrattar utan ljud, och pratar hela tiden :D hon är 10 veckor :) en kompis dotter skrattade första gången när hon var 13-14 veckor vet jag :)
Fiaa: Lilly var sån förut att hon inte blev mätt av bara amning. Men då började jag göra så att jag bytte bröst så fort hon släppte det ena bröstet (även om det bara var efter 5 sekunder). Mjölken tar nämligen inte slut nån gång utan det bildas ny hela tiden. Genom att byta ofta ökar man flödet :) så nu behövs ingen ersättning på kvällarna längre :D Lilly är 3 mån på måndag och då är det dags för sprutan :/ är dock Jättenyfiken på längd och vikt :D
Klart du får! FL Juni-Barnen heter gruppen :D det är nog bara att söka efter den trots att den är en sluten grupp :)