Decemberpojkar
Jag tycker att man generellt om man har barn födda typ november till februari ska fundera på om de eventuellt ska börja skolan vid "rätt" ålder eller om de kanske ska börja tidigare eller senare.
Min dotter är också född i slutet av december och när hon låg i magen så hoppades jag på att gå över tiden pga fördelar med att vara "januaribarn". Nu när hon väl är född och blivit några år så tycker jag det är väldigt bra att hon inte föddes i januari då hon både ligger väldigt långt fram i utvecklingen både motoriskt och vad gäller läsning och liknande och dessutom är extremt lång för sin ålder. Hade hon varit född i januari hade jag nog låtit henne börja tidigare för att hon skulle passat bättre in då eftersom att hon både storleksmässigto och utvecklingsmässigt ligger lika med de barn som är födda långt före henne.
Jag kan inte ge några tips om hur just ni ska göra, men jag tycker ni gör helt rätt som funderar på det. Vilka barn fungerar han bäst med? De som är födda i maj samma år eller de som är födda i maj året efter? det kan ju ge en liten fingervisning kanske. Om det känns som att det är lite "hugget som stucket" är det ju såklart bäst att gå med de som är födda samma år så att man senare hamnar i samma fotbollslag och liknande.