• Border

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

Regnig måndag skrev 2012-05-15 18:02:59 följande:
    Jag säger ingenting eftersom du har fått pisk så det räcker och blir över.

TackFlört
  • Border
    raider skrev 2012-05-15 18:08:56 följande:
    Du skrev klart och tydligt att du misstänker allt och alla inklusive dina släktingar, det är inte normalt.
    Vill du skriva av dig så gör det privat i en dagbok, vi behöver inte mer hysteri, vi behöver vara mer sansade.

Vilka vi? Jag misstänker ingen, men jag vet att vem som helst skulle kunna vara en pedofil och vem jag än lämnar sonen hos så har jag ingen kontroll över vad som händer
  • Border
    Ellaria skrev 2012-05-15 18:49:33 följande:
    För om man försvarar något är man automatiskt det? Vilken underbar logik. Jag tycker du ska sluta kalla folk i den här tråden för pedofiler. Jag har själv blivit utnyttjad sexuellt som barn (dock inte av en pedofil) och tycker det är lite jobbigt när du kallar mig för pedofil om och om igen.

Tillochmed jag, som varit utsatt själv, kan se skillnaden mellan att fantisera om barn och att göra barn illa. Varför är det så svårt för dig att förstå?

Jag tänder inte på barn. Jag skulle aldrig göra ett barn illa.

Det är en enorm skillnad på att fantisera och på att verkligen agera efter sina fantasier. Många i den här tråden verkar dock tycka att det är helt ok att en pedofil fantiserar om barn. Om det gick att trycka på en knapp så att pedofiler inte kunde tända på barn eller fantisera sexuellt om dem så skulle jag trycka på den knappen med en gång. Men jag får uppfattningen att många här inne bara rycker på axlarna åt pedofilens fantasier. Som att det är skit samma om en pedofil faktiskt skulle sitta bakom en buske och fantisera om ens eget barn samtidgt som han runkar
  • Border
    Ellaria skrev 2012-05-15 19:28:44 följande:
    Det finns vissa som tänder på att kissa på andra människor eller bli kissade på. Jag, personligen, tycker att det är rätt äckligt. Det är inget jag skulle vilja göra eller bli utsatt för. Bara för att jag tycker så ger det mig inte någon rätt att börja konspirera för att mörda alla som tänder på det.

På samma sätt kan jag inte göra något åt att de fantiserar om att kissa på mig. Även om de mot förmodan skulle berätta om sin fantasi för mig skadar det inte mig överhuvudtaget. Att bli äcklad av något som inte finns slösar bara energi. Skillnaden ligger i om de skulle gå fram och kissa på mig men det gör de ju inte.

Likaväl som du har fantasier och tänder på något (låt oss för enkelhetens skull säga att du tänder på heterosexuellt vaniljsex) har pedofiler och folk som gillar kiss-sex det. Du går inte runt och gnider dig mot varenda man du tycker är attraktiv och skulle förmodligen inte gnida dig mot någon som inte bjudit in till det själv. Det gör inte pedofiler och folk som gillar kiss-sex heller.
    Nej, pedofiler utsätter per automatik inte barn för sexuella övergrepp. Men anser du verkligen att det är ok om en pedofil sitter i ett buskage och runkar till ditt barn?
    Ellaria skrev 2012-05-15 19:04:02 följande:
    Det ÄR ju skitsamma. Hen skadar absolut INGEN genom att fantisera och runka. För att det ska finnas ett offer måste någon skadas och ingen skadas av fantasier.

Jag skulle definitivt trycka på en sån knapp, inte bara för att skydda barn från vissa IDIOTER som utnyttjar barn (det gäller alltså inte bara pedofiler, jag blev inte utnyttjad av en pedofil bara för att jag var barn när det hände) men också för deras egen skull. Det kan inte vara lätt för dem att leva med sin parafili och stigman som kommer med deras böjning.
    Kan en människa bara bli skadad fysiskt? Jag blir skadad mentalt av att höra om djur som blivit torterade eller barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp.
    Man kan skadas menatlt av att veta att där sitter en gubbe och tittar på mitt barn här och runkar. Ditt barn kanske inte blir skadat av det, men hur kommer du må mentalt?

• Border

Ok, så här känner jag:
    Pedofiler är äckliga och vidriga. Vissa av dem skäms som fan för deras sexuella läggning och skulle aldrig göra något med ett barn, eftersom de själva vet att det är fel.
    Andra lever ut sin lust och förgriper sig på barn.
    Om en kille skulle berätta för mig att han brukar runka och fantisera om att han torterar mig skulle jag äcklas och må skit, jag skulle inte klara av att se killen i ögonen igen. Jag skulle må dåligt pga detta under lång tid fram över - alltså bli skadad mentalt.
    Om en man skulle berätta för mig att han brukar runka och fantisera om att han har sex med en liten pojke skulle jag äcklas och må skit. Jag skulle må dåligt pga detta under lång tid fram över - alltså bli mentalt skadad. 
    Alltså, jag äcklas av människor som vill göra oskyldiga illa på det mest vidriga sätt - sexuellt. Jag äcklas av människor som fantiserar om att göra oskyldiga illa på detta sätt.     

• Border
    Buscemi skrev 2012-05-15 20:56:27 följande:
    Hur skulle du få reda på att det sitter en pedofil i busken och runkar?  Har du en pedofilradar?

Nu vet jag iofs att du har vissa psykiska problem i det här med ditt barn versus världen, men please? 
    Om vi nu säger att pedofilen kommer fram till mig och säger: "Hej där! Jag finner ditt barn enormt sexuellt attraktivt och tänkte nu sätta mig här borta i busken, titta på ditt barn och fantisera om att göra diverse saker med ditt barn medan jag runkar" så skulle jag veta att någon gör detta. Men det skulle aldrig hända, jag vet det. Men det enda jag sett folk skriva om det här är att det inte spelar någon roll vad pedofiler fantiserar om eller ifall en pedofil runkar till deras barn eftersom ingen skadas av det. Ingen skadas ju heller av det ifall pedofilen först informerar om att denne tänker sitta i busken, titta på ditt barn och runka, är det lika ok?
  • Border

Jag vet att ingen blir skadad av att någon fantiserar om denne. Men jag kan för mitt liv inte förstå hur ni kan tycka att det är ok att någon fantiserar om och onanerar till era?

• Border
    Ellaria skrev 2012-05-15 20:59:10 följande:
    Vilken tur att ingen tvingar dig att umgås med människor du tycker är äckliga. Det enda vi tycker är skumt är att du vill MÖRDA och tortera folk som FANTISERAR.
    Jag vill inte döda dem, men jag tycker att det är fel att ha fantasier om barn
  • Border
    kakmonstret123 skrev 2012-05-16 03:10:45 följande:
    Att se lyckliga nakna småbarn som leker och plaskar på badstranden är givetvis alltid roligt, då vet man att de har vettiga föräldrar som låter dem vara fria och naturliga så länge som dom själva vill. Tråkigt dock att det finns en del föräldrar som är såpass inskränkta att de begränsar sina barns tillvaro enbart på grund av sin egen rädsla och okunskap.

Inskränkt? Ge dig! Jag lider av psykiska problem, det är lite värre än att bara vara inskränkt. Men vet du, jag ska låta min son vara naken på stranden i sommar, för det är ett led i min terapi. Förra sommaren glömde jag badbyxor till honom och sa att han då fick bada naken, men det ville han inte. Han har alltid haft badkläder när han badat och det är inget han reflekterar över.
  • Border
    woopie skrev 2012-05-16 07:38:39 följande:

bra att du jobbar på det men allt som skrivs handlar inte bara om dig. Och du... Om din son vägrar att bada naken så är det något han lärt sig från dig...
    Om en pedofil skulle komma fram och meddela att "nu går jag och sätter mig därborta i busken och runkar meddans jag tittar på ditt nakenbadande barn" Då skulle jag ringa polisen och meddela mitt barn att det är fika/lunch eller dags att gå hem!
    Kanske, samt från personalen från badhuset där vi oftast badar och man inte får vara naken
  • Border
    Plutteli skrev 2012-05-16 19:21:53 följande:
    För att fantasier inte är något jag eller någon annan förutom den som har fantasierna kan åtgärda!
    Jag fokuserar på att inte en jävel ska få göra illa mina barn och enklare krisplaner för OM nått skit skulle hända. Men att fundera över att nån onanerar till fantasier av mina barn? Nä det skiter jag fullständigt i. Skulle nån komma upp till mig och säga "hej, jag finner ditt barn sexuellt attraktivt och kommer nu onanera till henne" så hade jag inte brytt mig om den biten, däremot hade jag blivit sjukt glad över att veta om en person i min närhet som inte under några omständigheter hade fått vara ensam med mitt barn ens för 2 sek. En mindre att oroa sig för med andra ord.
    Men varför inte? Ibland när jag tänker på att det finns de som skulle kunna finna min son sexuellt attraktiv så mår jag så fruktansvärt dåligt. Jag tycker det är konstigt att du inte skulle bry dig ett dugg om arr personen säger så där till dig
  • Border

Jag vill bara tacka för en intressant diskussion! Ni har gett mig lite ny syn på det hela och det är bra, för det behöver jag. Så tack för det oxå
    Min son kommer få bada naken i sommar, absolut, och jag ska sluta oroa mig för pedofiler och försöka njuta av livet istället. Men ett är säkert: Kommer en pedofil fram till mig och säger att han tänder på min son så är det inte ok för mig. 

• Border
    Plutteli skrev 2012-05-16 20:37:53 följande:
    För att det är personerna jag inte vet om som är de farliga. Jag skulle vara lycklig om alla personer i min närhet som potentiellt skulle kunna tänka sig att utnyttja mina barn sexuellt hade nått som utmärkte dem, då hade jag vetat vilka personer som inte får vara ensam med mina barn.
    Jag känner en pedofil, han är en helt underbar person och jag har känt honom så länge jag levt. Han har aldrig gjort mig något och eftersom han är medveten om sina problem så ser jag honom inte som en fara för andras barn och han ser själv till att inte hamna ensam med barn i sin preferensålder (ca 6 år). Eftersom jag har den erfarenheten, men även erfarenheten av att ha blivit utnyttjad av en pedofil (en helt annan) så har jag rätt stor förståelse för mekanismerna och en pedofil som talar om för mig att hen är pedofil ser jag inte som en risk för mina barn och hens tankar kunde jag inte bry mig mindre om så länge jag slipper detaljer.

Ok, då förstår jag vad du menar
  • Border
    woopie skrev 2012-05-18 17:03:22 följande:

Liite skillnad! INGEN badar naken i en simhall....
    Nej, precis. Och det var där sonen fick höra att han skulle ha på sig badkläder oftast
  • Border
    Buscemi skrev 2012-05-18 18:02:21 följande:
    Om du är uppriktig med detta så är jag glad. Livet ska inte slösas bort med att oroa sig för allt.
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!