Rosie Jay skrev 2012-05-13 11:42:43 följande:
Suck, jag orkar inte ens diskutera om det. Jag anser mig ha ganska stor koll när jag har jobbat med det!
Men jag ska inte behöva förklara mig om jag svarar någon som läst mina tidigare inlägg. Jag förutsätter då att den personen jag svarar har läst det jag skrivit tidigare. Sedan om någon reagerar över mitt inlägg, för att den misstolkar det pga att den inte läst mina tidigare inlägg är det inte mitt problem. Och dessutom handlade det ju om att de lade till meningar jag inte ens skrivit om.
Vad jag skrev i mitt första inlägg var att inget barn tog skada av att pedofiler EXISTERADE. Idag kommer överbeskyddande mammor och låter inte sina barn ha badkläder eller vara nakna för att det finns pedofiler. Alltså blir barnen begränsade av att pedofilerna EXISTERAR. Jag har hela tiden pratat om media i mina första inlägg, och alltså pratade jag om att barn inte blev utsatt lika ofta då det i dagens samhälle inte bara förekommer övergrepp utan även fotografering och filmning.
Ditt första inlägg: "Dom pratar ju om tonåringar.
Och föresten så är det skillnad på att fantisera och utföra fantasin.
Jag kan aldrig skydda mina barn från pedofiler, eftersom det finns folk som tänder på, hör och häpna, barn MED kläder!! Det är bara mitt ansvar att se till så att pedofilerna inte rör mitt barn.
Lär er att förstå skillnaden.
Pedofiler har funnits hela tiden, och förr kom ingen till skada. Det är nu på senare tid som de har börjat röra barnen.. Men pedofilerna är dem samma."
Var i den texten skriver du att de förut inte tog skada av att pedofilerna bara EXISTERAR utan att göra övergrepp? Var i den texten skriver du om media, fotografering och att filma? Var i den texten står det ett jota om att du menar att barnen inte for illa för att de vuxna inte begränsade dem pga risk för pedofiler? Läs på om skrivregler så inser du snart att du gjort ett gigantiskt syftningsfel, för ditt sista stycke säger att förr kom ingen till skada av att pedofiler fanns för pedofilerna lät barnen vara.
Vidare om du nu jobbar med detta (as if) så borde du också veta definitionen av en pedofil enligt DSM-IV-TR men även enligt den inklusiva definitionen eller hur? Har du träffat många som tänder på barn en gång men aldrig mer? Tänder du på barn rent generellt (under längre tid än 6 månader) även om du mest tänder på vuxna så är du pedofil så enkelt är det!