• oktobermamman93

Cykelkärra eller Cykelsadel?

vilket är säkrast och bäst en cykelsadel eller cykelkärra?
    min dotter är nu 6 månader och under sommaren är hon ca 8 månader när de blir det här riktiga sommarvädret. Då ska jag, mina tre bonusar och dottern åka till sjön och bada. bonusarna cyklar själva men jag undrar vad som är säkrast för dottern?
    om jag skulle ramla skulle hon ju antagligen slå sig mer om hon sitter i sadeln men ser verkligen bilar en cykelkärra bra och hur skulle en 6-8 månaders bebis trivas i en Ckärra???

berätta gärna om eran erfarenhet!
    tack på förhand!

• Svar på tråden Cykelkärra eller Cykelsadel?
  • Kina79

Jag har faktiskt haft bägge delar
    Då får man med både packning och barn. Nu har jag i en period haft två barn, då har jag haft en i kärran och en i stolen. Men när jag cyklat med lillan så har hon fått välja.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • oktobermamman93
    Kina79 skrev 2012-05-13 07:21:25 följande:
    Jag har faktiskt haft bägge delar
    Då får man med både packning och barn. Nu har jag i en period haft två barn, då har jag haft en i kärran och en i stolen. Men när jag cyklat med lillan så har hon fått välja.

det är ett svårt val men jag ska nog köpa en kärra så man får plats med packning
  • UmeåElin

I vår kärra satt dottern otroligt dåligt förra sommaren (då hon var 1,5år) först i år sitter hon bra med hjälm och sele. Finns ju många olika modeller så prova dig fram, för oss var det inte ett alternativ att åka iväg utan hjälm i kärran och då kunde vi bara cykla korta svängar.

Svar på tråden Cykelkärra eller Cykelsadel?