Inlägg från: Blåiris |Visa alla inlägg
  • Blåiris

Sydkorea

Vi har precis ställt oss i kö till Sydkorea och har ett ganska bra könummer. Har lite funderingar...När fick ni andra börja samla papper och hur lång tid tog det för er innan ni fick skicka? Är det något vi skulle kunna ordna med nu medans vi väntar?

• Blåiris

Tack så mycket för all info! Kan ju i alla fall fixa en till referent, förvarna prästen och ordna foton! Vi har ensiffrigt könummer men har ingen aning om hur lång tid det kommer ta. Men jag hoppas innan detta året är slut. Mitt tålamod börjar tryta....

• Blåiris

Resan till dig: tack! Ska börja kolla efter översättare så det är klart. Har ju dock ingen aning om när vi får börja samla. Hoppas innan jul... Lycka till!

• Blåiris

Jippo, nu ska vi börja samla papper! Kan inte fatta att det äntligen har blivit vår tur!

• Blåiris

Vi har stått i kö sedan maj 2009. Fick dock inte vårt medgivande förrän sep/ okt. I år. Underbar men overklig känsla !

• Blåiris

Inga nyheter någon? Vi håller fortfarande på med allt pappers fix. Medgivandet är hos en översättare som beräknas vara klar runt den 19/12. Han har dock lite synpunkter på "första sidan" som vi bifogat via AC. Han vill skriva sin egna...vilket dom tydligen förespråkar i kammarkollegiet. Vi hoppas kunna skicka in våra papper till AC innan jul... Ha en skön andra advent!

• Blåiris

Skulle behöva akut hjälp av er som skickat papper! Har ni angett alla era namn- dvs andranamn o mellannamn på ALLA papper? Ska till NP i morgon bitti o skulle behöva veta innan dess!

• Blåiris

Soffanloppan: processen är helt annan och det verkar inte som om någon vet hur den nya SKA vara. Jag känner starkt för dom som väntar RB och hela tiden verkar slängas mellan hopp o förtvivlan, närvara i domstol/inte närvara, kompletteringar hit o dit osv. Vi väntat BB och tycker att det känns enormt jobbigt med ovissheten. Trodde att j skulle kunna slappa av lite mer när vi var så här långt komna o sikta in mig på att få barn o bli en familj snart. Men det känns väldigt avlägset!

• Blåiris

Känner mig extremt frustrerad för tillfället och tycker väntan och ovissheten är förfärligt jobbig! Hoppas ni som kunnat gå på öppna huset idag på AC har fått positiva nyheter och glasklar information om vad som sker och gäller i Korea😉 hoppas hoppas på många RB o BB i vår!

• Blåiris

Kurreburre: Förstår din oro och frustration- men som flera poängterar- det är nära nu!!!! Håller tummar och tår!

Svar på tråden Sydkorea