Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Sydkorea

Hej på er!

Jag hoppar också in här. Ska erkänna att jag har haft ett lååångt uppehåll från FL. Har ju liksom inte funnits någon anledning att vara här när man bara stod i kön och väntade men nu har vi precis fått ok för våra papper så de kommer att skickas iväg från AC inom några dagar (hoppas jag).  

Men oj, kan det verkligen gå så snabbt till BB (soffanloppan). Vi har hela tiden tänkt och fått sagt från AC att vi får räkna med ett år totalt men 3+3-5 månader låter ju himla bra. Fast då vet vi ju inte vad den där nya lagen i augusti kommer att ställa till det för oss ... som sagt, kanske bättre att tänka 1 år och blir väntan kortare får man vara glad.

• Lapinette

soffanloppan och ullronj - stort grattis till BB!! Hur känns det? För mig/oss så har det här hela tiden varit så himla avlägset ... och nu går våra papper äntligen iväg !

Så himla spännande!!! 

• Lapinette

Vi är vana vid att resa och bokar jämnt allt själva, flyg, hotell etc. men jag tror att i en sådan här situation och med så kort varsel kan det vara skönt att någon annan ordnar det åt oss.

• Lapinette

Eliste - vad spännande! Då ligger ni cirka två veckor före oss.

ullronj - när skickades era papper iväg till SK, dvs hur länge fick ni vänta på BB-beskedet?

• Lapinette

Stort grattis Sui och Eliste! Vad snabbt det gick! Jösses, vi (jag har inte) räknat med att höra något från AC förrän i höst någon gång. Tänk, det kan hända något redan i sommar ... fast som sagt, ska väl försöka låta bli att tänka på det ... inte lätt!

• Lapinette

Jösses vad det går undan!

Igår fick vi det magiska samtalet som vi har väntat på i 4 år! Hade räknat med att få bb i typ september för det har ju tagit 3-4 månader nu under våren men i o m den nya lagen i augusti, som jag trodde skulle bli ett hinder för oss, så gick det istället mycket snabbare (det är cirka en månad sedan våra papper anlände till Korea). 

Ska idag till AC för att hämta alla papper och foton och sen är det bråttom att få allt klart i juli. Har inte alls funderat på resan eller gjort några som helst inköp eftersom det hela tiden har legat så långt bort. Kunde inte sova i natt då alla tankar snurrade runt.

• Lapinette

Ingen här inne som fått resbesked idag? Såg att det är en familj som fick bb i juni som fått resbesked redan.

Eliste - lycka till på IKEA. Vad blev det? Själva har vi köpt in en hakklapp .. ha, ha första saken inköpt.

• Lapinette

Eliste - vi är inte alls redo och jag som är superplaneraren i vanliga fall tänker - det löser sig!

• Lapinette

Grattis Buster, då är våra söner jämngamla

Såg att AC idag skrev att det är med största sannolikhet att vi som fått bb innan 16 juli kommer slippa den nya lagen (domstolsbeslut) och kommer att få resebesked i år . Hoppas detta stämmer för man vet ju aldrig.   

Svar på tråden Sydkorea