40+ som fått sitt 2:a, 3:dje, 4:de et.c.barn under år 2012
HEJ!
Här samlas vi som är fyrtio och däröver och som fått syskon till sina första guldklimpar under detta år.
VÄLKOMNA!
HEJ!
Här samlas vi som är fyrtio och däröver och som fått syskon till sina första guldklimpar under detta år.
VÄLKOMNA!
Jag är 42 år och födde den 7maj i år vårt tredje barn. Det blev en pojke som heter GUSTAV.
Han vägde 3700g och var 50cm lång vid födseln. Han föddes på förlossningen i Ystad.
Världens sötaste och mysigaste lille grabb som sover, ammar och bajsar.
Hans syskon är Agnes 3,5år och Axel 2år.
Förlossningen gick mycket bra. Jag och maken åkte in för en kontroll på BF+1. När jag kom in på förlossningen var det som att trycka på en knapp - och plötsligt var värkarna igång.
De startade ca kl.11.
Ca 14.00 kom de mycket tätt och var intensiva.
15.20 gick vattnet.
15.22 började jag krysta. Tre krystvärkar blev det och sen föddes underverket 15.28.
Hoppas ni vill hänga med i denna tråd.
Hej!
Du skrev häromdagen att du fått sova en hel natt. Hur lyckades du med det??? Här ammas det hela nätterna...och än så länge behöver Gustav hjälp med att hitta bröstet.
Om jag njuter fullt ut? Så svårt att säga. Jag njuter massor och tänker mkt på att suga på karamellen med denna min sista bebis. Men samtidigt rullar vardagen på som vanligt med tvätt, städ, två blöjbarn, tjat på barnen...
Agnes och Axel är ju så små och behöver fortfarande hjälp med det mesta - även om Agnes 3,5år blivit så duktig med att ta på sig själv och hjälpa till med att hämta saker till mig när jag sitter och ammar.
Idag blir Gustav 1månad. Jag kan verkligen se att han växt. Både fått hull och blivit lång.
Går det bra hemma hos er? Här går allt bra, men är samtidigt jobbigt att Gustav blivit ett sk kräkbarn. Trodde inte man kunde kräkas så mkt och ändå gå upp i vikt...Det är inga dåliga kaskader som kommer heller. Så vi hade behövt klä oss i plastad frotte hela familjen
Visst är det så...inte länge en nyfödd får vara liten. Tycker att Gustav blivit så himla stor redan -även om han är liten jämfört med Theo, om jag förstått dina uppdateringar rätt. Axel är ju hela 5,5v men väger "bara" 4,5kg.
Från att jämt vara nöjd så vände det igår. Plötsligt vill han inte ligga i sin vagn, utan är endast nöjd om han får amma...i liggläge eller i famnen. Lite enerverande, men hoppas att det är övergående. Tar ju mkt tid från de äldre barnen + att jag ju blir väldigt låst.
Annars är han fortfarande helt ljuvlig och de fantastiska leendena duggar numera tätt.
Hur är det med dina stora barn? Mår de bättre nu?
Har ni några sommar/semesterplaner?
Vi ska hyra stuga i Blekinge/Pukavik 1v. I övrigt blir det Ystads djurpark, Folkets park i Malmö, Österlens ångjärnväg och lite andra dagsutflykter.
Oj vad jobbigt med magknip. Skönt att det är bättre nu!
Ja babysitter är verkligen räddning i många lägen. Jag använder även min Manduca-bärsele mycket. Härligt med dina små barnvakter också.
Jag tar ut fp fyra dagar/vecka. Kommer att vara föräldraledig 11månader. Sen är maken föräldraledig 3månader, sen jag 3 månader igen - och sen vips är det dags för Gustav att börja förskolan.
Nu i sommar kommer maken och jag vara hemma tillsammans 6veckor.
Hoppas att det blir en fin sommaravslutning i morgon!
Haha-:)
Men jag haaatar att banta
Kram på dig-:)
Åh vad mysigt nu när det börjar bli lättare att tillfredsställa Gustav på andra sätt än med bröstet. Just ligger han i babygymmet och jollrar. Har legat där i en kvart och är supernöjd. Underbart!Det är första gången jag märker att han gillar det.
Något annat han gillar är att sitta i babysittern inne hos Agnes och Axel när de leker. Det är som att han blir lugn av deras röster och att se dem röra sig.
Hur har du det? Är det bättre med Theos mage? Hur har nätterna varit den sist?
Vad kul!
Var födde du sladdisen? Gick förlossning bra?
Jag har mina tre barn tätt. 3,5år mellan äldsta och yngsta.
Födde den äldsta i Malmö och de andra två i Ystad. Ystad är i år utsett tillSveriges bästa BB/förlossning, och det kan jag verkligen skriva under på!
Välkommen hit finbus!
Jag har en flicka som är 4år och en son som är 2,5år. Så de har kommit tätt:)