Hemutredning färdig och sedan då...vakuum!
Va tråkigt att ni inte är nöjda med bemötandet av AC! Vi adopterade genom dem och var SUPERNÖJDA jag vet också genom en "nära upplevelse" att de ställer upp super bar om det blir någon strul i landet, vilket också är viktigt.
Om ni nu gått ur AC kanske ni heller inte vet att de gjort stora omorganisationer senaste åren och därför kanske inte den som bemötte er illa jobbar där idag. Om jag var du skulle jag inte gå o vänta o må dåligt som man ju gör när man måste vänta utan jag skulle ringa AC o höra vad de tror nu när ni har ert medgivande klart.Jag kan inte tro och hoppas annat än att ni kommer att få ett bättre bemötande denna gån. Berätta gärna att ni varit medlemmar men gått ur och förklara orsaken så att de kan förändra till det positiva.
Du skriver att ni vill att barnet ska vara ganska litet men om ni kan tänka er att adoptera ett barn med i förväg kända särskilda behov? Om ni vill adoptera ett barn med SN är det nog lättare att innom rimlig tid få ett yngre barn än om ni också vill att det ska vara helt utan "skavanker". Tex Kina TROR jag kan släppa på kravet om äktenskapstid för vissa barn, kanske är det fler länder som har mildare krav för barn som länderna söker föräldrar till utanför den ordinarie kön....
Har du sett den här filmsnutten?: