• Lernemalin

Turners syndrom

Någon här med Turners syndrom? Eller någon som startat en fertilitetsutredning? Jag och sambon har påbörjat fertilitetsutredning i April i år. Hans prover var bra, det är min Turner som är problemet( som vi visste innan).  Min läkare ville skicka oss till äggdonation på en gång.

Men nu har jag fått tagit ett AMH- test för att se om det finns några ägg. Vi var upp till sjukhuset för 2 veckor sen. Borde inte svaret på AMH komma denna vecka då? Jag väntar nervöst då jag inte än på VÄLDIGT länge skulle vara redo för att axeptera äggdonation. Vill så gärna få prova IVF! Tidigare trodde jag det var kört, men sen fick jag reda på detta!

• Svar på tråden Turners syndrom
  • lillajag02
    Lernemalin skrev 2012-05-09 20:12:55 följande:
    Någon här med Turners syndrom? Eller någon som startat en fertilitetsutredning? Jag och sambon har påbörjat fertilitetsutredning i April i år. Hans prover var bra, det är min Turner som är problemet( som vi visste innan).  Min läkare ville skicka oss till äggdonation på en gång.

Men nu har jag fått tagit ett AMH- test för att se om det finns några ägg. Vi var upp till sjukhuset för 2 veckor sen. Borde inte svaret på AMH komma denna vecka då? Jag väntar nervöst då jag inte än på VÄLDIGT länge skulle vara redo för att axeptera äggdonation. Vill så gärna få prova IVF! Tidigare trodde jag det var kört, men sen fick jag reda på detta!
    Hej! Hur gick det, fick ni äggdonation? 
    Jag är själv Turner-tjej och är 22 år gammal. Väntar just nu mitt första barn, spontan graviditet.  
  • Lernemalin

Hej! Att du skrev detta gjorde verkligen mig glad! Värmde mitt hjärtan Hjärta Jag sänder all kärlek och lycka till dig och din bebisHjärta

Jag har haft flera jobbiga år där jag inte kunnat vara i nuet och där jag bara längtat efter barn. I Maj efter jag skrev detta vände saker i mitt liv och jag valde att fokusera på mig själv, skolan och att må bra. Jag har valt att lita på känslan att när de är rätt ordnar sig saker och jag kommer få mitt efterlängtade barn. Jag kan säga att jag fick inte IVF och de andra vill jag inte. Mer säger jag inte nu :)

De du skrev gav mig hopp och även en känsla av att jag gjort rätt som bara valt att vara i nuet och slutat vara som förut. Om du vill veta mer om vad som händer mig med barnlängtan och annat så får du gärna besöka min blogg. drummel.dmortb.net! Jag kommer skriva mer sen vad som hänt. Just nu väljer jag att inte skriva om det eller pratat så mycket om det. MEn jag kommer göra det.

kärlek och Lycka

Malin     

Svar på tråden Turners syndrom