Vad räknar ni som ung förälder?
Som rubriken säger..
Svarar ni annat så förklara gärna :)
Som rubriken säger..
Svarar ni annat så förklara gärna :)
röstade 20-23 och under naturligtvis. Men självklart beror det på var i livet man är och hur man är som person.
Vilka värderingar lägger du in i "ung förälder"? Är man gammal när man är 30 menar du, eller bara gammal som förälder? Om man har en tolvåring när man är 32 är man en ung mamma men har man en ettåring är man gammal?
nu vet jag inte om så är fallet men känns som folk blandar ihop att var ung med att vara mogen.
man är en ung människa när man är mellan 20-25, inte fasen är man gammal.
men att vara ung innebär inte automatiskt att man är omogen.
flyttade ifrån mamma o pappa när jag var 16 och är idag 23. om bara naturen ville det jag ville skulle jag ha barn nu. känner mig mogen, stabil och redo för det. Men jag är ju ung för det
Är jag ute och cyklar? känns bara så förvirrande att så många i min ålder och yngre inte verkar tycka att de är unga föräldrar.
Det intressanta är väl varför det har ändrats.
Min mamma fick mig när hon var 21, det ansågs inte speciellt ungt, mer normal ålder, idag skulle det väl ses som väldigt ungt att få barn.
Jag kan tycka att barn ska inte ha barn, och under 18 då är man ett barn.
Annars har jag inga synpunkter, människor är olika, utvecklas olika, vill olika saker med livet osv.
Det går inte att sätta nån lämplighetsålder på när det är lagom att skaffa barn.
Tonåring, ingen 20-åring.
Jag var 17 år när min dotter kom och ser mig själv som ung. Hade inte skaffat barn om jag var yngre än 17
Under 20.
För mig är "ung förälder" synonymt med tonårsföräldrar. Jag fick mitt första när jag var 24 år och jag skulle aldrig få för mig att definiera mig själv som "ung förälder". Känns som att det främst är tonåringarna som har det behovet. Jag kände mig aldrig särskilt ung på något sätt. Vuxen. Helt enkelt