• Pyret1

Vad räknar ni som ung förälder?

Som rubriken säger..
    Svarar ni annat så förklara gärna :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad räknar ni som ung förälder?
  • Linda1976

Under 27 är man ung. Kan bero på att jag bor i Göteborg, där väl snittet är typ 30.... Jag var 29 och yngst av alla i bekantskapskretsen. De flesta av mina kompisar har varit 33-36 vid första.

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Joakim78

20-23 tycker jag. Under det så tycker jag det gränsar till barn som skaffar barn.

• Meria

Under 25 räknar jag. Under 18 är man väldigt ung.

(¨,) Loke -06 & Isak -08 & BF aug -12 (,¨)
  • tjej87

Under 25 tycker jag, mellan 25-35 är "normalt" och efter 35 tycker jag att man är lite äldre förälder (om det är första barnet).

• Kjellgren

Vid 23 hade jag bott själv (och med blivande maken) i 6 år och det var absolut inte att vara "ung" för mig. För den som nyss gått ut gymnasiet, inte har jobb och bor hemma hos mamma kan det dock vara "ungt".

Jag tycker alltså inte det är så enkelt som att sätta en åldersgräns. Över 23 tycker jag definitivt inte man är ung förälder längre och man behöver inte vara det som 21-åring heller (även om de flesta är unga i alla bemärkelser då).

• tahira

Under 20 tänker jag när jag hör "ung förälder", men sedan beror det naturligtvis på sammanhanget. 

Jag var 17, men begreppet "ung förälder" har alltid gjort mig obekväm. Det är otroligt negativt laddat, tyvärr. Som att det hör ihop med dålig utbildning och ekonomiskt beroende av andra.

Min man var 20 när vi fick vår son, och ingen reagerade på att han var speciellt ung. Men så hade han åstadkommit mycket redan. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
Svar på tråden Vad räknar ni som ung förälder?