• LnH

Symtom efter fått tillbaka embryo?

Jag hade ont är ÄP, i runt 5 dagar första gången, och denna gång så kommer det och går mera. Ibland har jag som mensvärk och ibland känner jag ingenting.

Sen om man tar crinone etc så kan man ju må lite konstigt av dessa med...jag har sjukt ont i brösten till och från.

• LnH

hmmm idag så är alla mina "inbillade" symptom som bortblåsta Obestämd undrar om det är bra eller dåligt. Ingen mens än i alla fall och så länge den håller sig borta så får man nog se det hela som positivt.

• LnH

RD 7 idag. Bävar för RD9 då jag började blöda förra IVF försöket. Men vid FET så började jag blöda när jag skulle haft mens. Men då fick vi inga bra odds så embryot vid upptining tappade hälften av cellerna.

Men nu börjar jag få mensvärk och springer på toa hela tiden för att titta om jag har börjat att blöda...

• LnH

Tack :)
    Det som känns mest jobbigt dock är att innan hade jag inga problem med att bli gravid, blev gravid 2 ggr när jag åt p-piller, 1 gång när jag åt minipiller och en gång 10 dagar innan ÄL.
    Och de på kliniken ger oss så goda chanser...MEN ändå lyckas det inte. Det känns surt som bara den. Har tänkt flera gånger på varför jag skaffade en spiral och önskat att jag inte hade gjort det. Men man kan inte göra ngt ogjort heller, bara gräma sig något så enormt...

• LnH

Av spiralen fick jag en infektion så nu är båda äggledarna blockerade. Därav så måste vi köra på IVF.

Mmmm har två små troll sen innan..:)

• LnH

:) det är tur, synd att det är så dyrt bara, vi skulle iofs få gratis försök men det är så lång väte tid och jag blir inte yngre direkt :)

• LnH

innan du fick plus, märkte du av andra saker? Jag kan inte ha mina bh:ar längre, eller jag får ju på mig dem men måste hela tiden fippla med dem för att de har blivit för små och de är inte bekväma..

• LnH

nu hoppar jag ur tråden, fick mens....på dag nio precis som förra gången. Känns som om ägget inte ens fäster eftersom jag börjar blöda på dag 9....

• LnH

Hmm testade idag trots mens, som är mindre än vanligt bara för att bevisa för mig själv o kliniken att jag kan sluta m crinone. MEN fick tydligt positivt! Hade bara hålkt mig 1 timme innan! Och trodde det knappt och tog ett annat test och då hade jag druckit 5 glas vatten plus varit på toa 30 min innan och det var lite svagare men positivt och det var inga tvivel. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Måste dock vänta tills på måndag för att se om det fortfarande är positivt. Det är en lång vänta dock nu när jag har fått positivt plus att jag blöder.

• LnH

Hmm har bytt binda 2 ggr sen imorse tidigt och det har varit som en femkrona varje gång och har lite molvärk men kan oxå vara all oro över att jag blöder. Men som sagt normalt så får jag som sammandragningar vid mens.

• LnH
    minime85 skrev 2012-05-14 21:28:53 följande:
    Nattis - Jag är lite illamående och brösten spänner som tusan, men det kan ju lika gärna vara progesteron-vaggisarna!? Ja detta är vårt första IVF, vi är oförklarligt barnlösa :( Får ett till försök av landstinget om nu detta inte skulle gå, då blir det FET i augusti. Ni då?
    har du tagit Ovitrelle? För den gjorde så att min bröst gjorde så ont så jag knappt kunde sova! Och de svullnade upp som bara den och gjorde ont ont ont hela tiden. Men när den sprutan går ut så blir det lite bättre för crinone gör bara att brösten blir lite ömma och lite svullna :)

Håller tummnarna för dig!

Jag kände ingenting denna gång, förra gången så kände jag efter hela tiden och denna gång så avskrev jag allt jag kände som jag visste hade med ovitrellen att göra (eftersom den innehåller hcg så känns det som man är gravid i runt vecka 9 eller 10, i alla fall som jag kände mig då). Och fick ju plus men det är ju nog ett missfall men lika glad är jag för det för det bevisar i alla fall att jag kan bli gravid fortfarande. Var så orolig att det var något annat fel som de missat och därav så blev jag inte gravid...
  • LnH
    minime85 skrev 2012-05-15 11:57:15 följande:
    LnH - Japp, tog ovitrelle två dagar innan ÄP. Idag har jag knappt känt nånting, börjar få en dålig känsla..
    ahhh jag fick mest symptom efter ovitrellen, de symptomen försvann sakta men säkert och runt RD 5 så var de mer eller mindre borta. Och de symptom jag fick var extremt ömma bröst, som var jätte ådriga och större. Men de försvann som sagt. Och jag har ju inga symptom alls, förutom att jag fick ett positivt test men jag blöder ju också. Men det gör inte ont, väntar bara på att det ska göra ont men det bara kommer blod och äckliga crinone klumpar.

Så misströsta inte, när jag inte har fått plus så hade jag en MASSA symptom och då var det ju ingenting!
  • LnH

Haha ja det är ju lättare sagt än gjort!
    Den här gången testade jag bara för att se att ovirellen hade gått ut så när jag fick neg så tänkte jag inte mer på det och bävade inför rd9 då jag fick en blödning förra gången vid IVF. Och då fick jag inget positvt test men då blödde jag mycket mer än nu.
    Enda skälet till att jag ens testade på rd10 var för att få sluta med crinone, för det är inte kul med den när man blöder, blir ännu kletigare (ursäkta detaljerna). Trodde absolut inte att det skulle vara positvt. Och tydligen var det inte så svagt positivt heller utan relativt starkt (tror jag).

Jag håller tummarna för dig och jag tror av hela mitt hjärta att inga symptom är mera postivt :D

Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?