• A79

Symtom efter fått tillbaka embryo?

Hade bara lite ont de första dagarna sedan hade jag så otrolig mensvärk fram till ungefär RD 15
    Trodde mensen var på väg närssom helst, men den har ännu inte kommit. tappat bort vilken dag jag är i men vecka 8 iaf :) 

• A79
    Nattis12 skrev 2012-05-10 20:46:20 följande:
    Okej. Börjar bli helt skräckslagen då jag känner vad jag tror är mensvärkar. Har oxå väldigt ont i brösten men som du säger det kan ju vara crinonen. Vad roligt A79, grattis! Är det första försöket?
    Jo det är första IVF för mig & nojjig är bara förnamnet!!

Var på ultraljud i onsdags & fick se det lilla pyret & hjätrat klappade för fullt & allt såg normalt ut,
    men man är ju som sagt bara i vecka 8 & allt kan hända!!!
    Vilken dag är du på nu?..
    tänkte för jag hade så otroliga mensvärkssmärtor  från ca. RD 5-RD 15.. & än så länge inget blod iaf :)
    LnH skrev 2012-05-11 07:30:15 följande:
    hmmm idag så är alla mina "inbillade" symptom som bortblåsta Obestämd undrar om det är bra eller dåligt. Ingen mens än i alla fall och så länge den håller sig borta så får man nog se det hela som positivt.
    Vilken RD är du i?

• A79
    LnH skrev 2012-05-11 10:10:28 följande:
    RD 7 idag. Bävar för RD9 då jag började blöda förra IVF försöket. Men vid FET så började jag blöda när jag skulle haft mens. Men då fick vi inga bra odds så embryot vid upptining tappade hälften av cellerna.

Men nu börjar jag få mensvärk och springer på toa hela tiden för att titta om jag har börjat att blöda...
    Huvva..
    känner igen det där!! dubbelkollar varje toabesök
    & springer kanske någon extra gång för att återigen dubbelkolla!
    Håller tummarna för dej!! 
  • A79
    LnH skrev 2012-05-11 10:39:43 följande:
    Tack :)
    Det som känns mest jobbigt dock är att innan hade jag inga problem med att bli gravid, blev gravid 2 ggr när jag åt p-piller, 1 gång när jag åt minipiller och en gång 10 dagar innan ÄL.
    Och de på kliniken ger oss så goda chanser...MEN ändå lyckas det inte. Det känns surt som bara den. Har tänkt flera gånger på varför jag skaffade en spiral och önskat att jag inte hade gjort det. Men man kan inte göra ngt ogjort heller, bara gräma sig något så enormt...
    Jaha du har 2 barn sedan tidigare? Va roligt !
    Tror du att det är spralen som gjort det svårare?
    Visst sa dom att ni hade goda chanser? 
  • A79
    LnH skrev 2012-05-11 12:08:28 följande:
    Av spiralen fick jag en infektion så nu är båda äggledarna blockerade. Därav så måste vi köra på IVF.

Mmmm har två små troll sen innan..:)
    Nej va tråkigt!
    Fast det är väl som du säger.. gjort är gjort & går inte att ta tillbaka!
    Tur ändå att möjligheten finns kvar att få ett nr 3 med IVFSkrattande
  • A79
    LnH skrev 2012-05-11 13:01:54 följande:
    :) det är tur, synd att det är så dyrt bara, vi skulle iofs få gratis försök men det är så lång väte tid och jag blir inte yngre direkt :)
    haha.. ja synd att man inte kan pausa åldrandet hihihi
  • A79
    LnH skrev 2012-05-11 13:15:26 följande:
    innan du fick plus, märkte du av andra saker? Jag kan inte ha mina bh:ar längre, eller jag får ju på mig dem men måste hela tiden fippla med dem för att de har blivit för små och de är inte bekväma..
    Hm. ja mensväken var ju den tydligaste symptomen av alla fy vad ont jag hade..
    var hemma från jobbet några dagar bara för det.
    Var hemma & väntade på att blod skulle komma.. var helt säker pga den otroliga mensvärken.
    Har en del hugg el stickningar???
    Som jag fortfarande har men läkarn säger att det beror på att det händer så mycket där nere.
    & ingen fara . & bröstan var ju väldigt ömma där ett tag men det har släppt nu :)
  • A79

Välkommen! minime85{#emotions_dlg.flower}
    Hur går det än så länge??

Nattis12 skrev 2012-05-11 15:47:02 följande:
    Jag känner igen det där känns som om man springer och kollar flera gånger i timmen om mensen har kommit men än så länge inte. Känns som om dagarna till grav.testet släpar sig fram...
     Ja om man bara kunde knäppa med fingrarna & vipps så har veckorna gått!Flört
    Det här med att (inte) oroa sig el stressa upp sig har jag aldrig förstått hur det ska gå till?
     man vet ju att man ska ta det lugnt & inte stressa & ändå är man som ett nervvrak!!!
    El jag var & är då fortfarande det!! kram 
  • A79
    minime85!

Jag har nog inte kännt när det inträffar??
    Det finns ju dena gravidtetskalendern som berättar steg för steg
    vad som händer här på FL. 

Fru xx! Hej!!

Själv tjuvtestar jag aldrig just pga av att man blir så nojjig hehe..
    man är ju redan nojjig som det är!!
    Men faktist är ju RD 10 ganska tidigt.. ska nog inte börja oroa dig ännu :)
    Huvva jag som precis började få liiite hopp om att det kanske går vägen för mig nu i vecka 8.
    Så berättar du att du fick missfall i vecka 9!!! Shiiiit oxå!!! 
    Började du blöda el fick du reda på det vid ultraljud & fick framkalla missfall?
    Kanske inget du vill återberätta men.. jag bara har lite panik nu!! vill inte få missfall igen!!!
    Inte efter IVF allt man gåttt igenom bara för att ta sig hit likssom..
    Ibland känns det allt orättvist när många få ha kul medan de blir gravida.. jaja
    känner mig lite grinig & less på nojjan!!

• A79
    Fru xx skrev 2012-05-13 14:42:21 följande:
    A79 hoppas du har rätt och att jag bara testat för tidigt! Men vågar nästan inte hoppas på plus längre denna gången. 

Först såg vi hjärtslag på VUL i vecka 8 men pyret var lite litet för att vara i vecka 8. Gjorde därför ett till VUL några dagar senare och då fanns inte längre hjärtslag   Fick komma tillbaka ytterligare en gång några dagar senare för ytterligare ett VUL och fick då bekräftat att pyret dött, var då i 9:e veckan. Kroppen fattade inte det direkt utan det tog ett antal dagar till innan jag började blöda så smått men det ville inte komma ut. Fick jätteont och blev inlagd på sjukhus och fick medicin för att hjälpa kroppen att stöta ut pyret. Det var hemskt! 
    Tack för svaret :){#emotions_dlg.flower}
    Lät ju inte så roligt dock...
    Håller tummarna att du slipper den upplevelsen nå mer!!

LnH
    !! Jag ska hålla tummarna för dej!Solig
    Är lite kort idag med den grymmaste huvudvärk!!

& VälkommenHumsebumsen{#emotions_dlg.flower}

• A79
    Nattis12 skrev 2012-05-15 13:41:31 följande:
    Jag fick tyvärr blödning idag på RD 10 så det är nog tyvärr kört för mig.:(
    Neej!! men man vet ju aldrig vad det är för blödning!! säger som ovan!! tappa inte hoppet!!!
  • A79
    Nattis12 skrev 2012-05-15 18:26:08 följande:
    Blöder rätt så mycket så är nog kört. Jag har TD på lördag.
    Åh..har du ont oxå?
    Har en vän som blödde 3 veckor i streck från vecka 9 - v 12 nu är hon i vecka 20 & allt ser bra ut! & för henne droppade det ner i toastolen .. jaja.. ja försöker vara hoppfull för dej bara!! kramNalle
Svar på tråden Symtom efter fått tillbaka embryo?