• Ida1985

Jätte ont i ljumskar/rygg/mage vecka 38

Jag går in i vecka 38 i morgon och har de senaste dagarna haft som mensvärk i ryggen och ont i ljumskarna.
    Igår och idag har smärtan blivit mycket värre och jag kan knappt stå eller röra mig. Känns även som bebisen trycks kraftigt nedåt och ska ploppa ut! Smärtan i ryggen blir bara värre och är ihållande. Även smärtan i ljumskarna blir värre och är ihållande. Har även ont i magen när jag rör på mig. Hjälper inte att vila och inte heller alvedon hjälper. Detta är mitt tredje barn och jag har inte känt så här innan plus att smärtan är inte alls lik foglossning då jag redan har det.. Nån som vet vad detta kan bero på? Eller varit ned om liknande?

• Svar på tråden Jätte ont i ljumskar/rygg/mage vecka 38
  • Ida1985

Jag hoppas det är på gång! Haft en tuff graviditet och har blivit beviljad igångsättning en vecka innan bf men vill helst att förlossningen ska starta på naturligtvis innan igångsättningsdatumet.

Jobbigt att gå runt med denna jobbiga och obehagliga värk.

Har haft en uvi redan och var då helt symptomfri. Detta känns mer som bebisen ska ramla ut :/

• Ida1985

Ska till barnmorskan i morgon så jag tänkte höra med henne vad det kan va..

Man vill ju helst inte ringa förlossningen i "onödan" ;)

• Ida1985

Ingen bebis än iaf. Var ju hos barnmorska igår och bebisen är helt fixerad och magen har sjunkit mycket. Troligtvis detta jag känt av. Har fortfarande mensvärk och som krampkänsla i ljumskarna. Plus att sd blivit starkare. Kan ju alltid hoppas att nåt är på g då bebisen är fixerad och detta är min tredje ;) Tvåan fixerade sig inte förrän strax innan förlossningen och magen sjönk några dagar innan

Svar på tråden Jätte ont i ljumskar/rygg/mage vecka 38