• Abborren

Förskola/dagis vilken sort?

Som alla andra vill jag att mitt barn ska få hå på det bästa dagiset. Vilken typ av dagis tycker du är bäst? kooperativ montessori dagmamma privat kommunalt? En följdfråga hur fungerar det ekonomiskt ? Vissa förskolor står det priser på, betalar man själv eller får man ett bidrag för sitt barn ?

• Svar på tråden Förskola/dagis vilken sort?
  • hellokill3r

Va? Du betalar alltid bara 3 % av din inkomst i förskoleavgift, och max 1300 kronor i månaden.
    Jag gillar förskolor med Reggio Emilia inriktning, men det är en smaksak, du får väl gå ut och besöka några och se vad du tycker är bäst. 

• Vinterankan

Jag tycker det bästa är att strunta i inriktningen och välja den som ligger närmast. Det är jättestor skillnad för barnet om den får gå med grannbarnen och enkelt kan leka med dagisnompisarna även hemma jämfört med om man bor en bit bort. Även om det bara är någon kilometer så blir det direkt en helt annan planering och ett annat typ av umgänge.

• Lilla Morran

Vi har valt kyrkans förskola till våra barn och är jättenöjda men gå runt och hälsa på de som ligger närmast, då kan du förhoppningsvis bilda dig en uppfattning om de olika...

Svar på tråden Förskola/dagis vilken sort?