• Filifjonkan03

Någon som plussat sent?

alexander2011 skrev 2012-05-09 19:42:39 följande:
    inte illa om du hade kunnat hålla dig till lördag,det ahde nog inte jag klarat av.
    men jag är ju sååå nyfiken. 
    Jag också! Men det är så trist att få negativa besked hela tiden. Får se om jag kan hålla mig i morgonbitti
  • Filifjonkan03
    Mamsterbabe skrev 2012-05-09 20:02:29 följande:
    Jag plussade imorse! Helt otroligt! Jag sm ska sätta in pstav när mensen kommer, för vi har försökt i ett år att få till syskon till sonen & orkade inte bli besvikna igen. Men får nog ringa mvc & be dom avboka min tid för insättning av pstaven... Wieeeeeeeee! Bf 15/1-2013 enligt fl :)
    Åh grattis!!! Det är väl sånt där man bara hört talas om tidigare... när man väl bestämt sig för att avbryta så sker undret! Härligt!
  • Filifjonkan03

Meriah06: När gjorde du test senast då?

Jag kunde inte hålla mig utan gjorde ett nu precis. Lika negativt som tidigare.

• Filifjonkan03
    pilli skrev 2012-05-10 16:22:00 följande:
    Hej, hoppar in här!

Jag är på BIM +6 och ingen mens i sikte.. Har gjort ett antal test och alla visat negativt.. Mår illa till och från, trött, molnande värk i magen, rikliga flytningar har jag haft sen 1-2 veckor innan bim och en bubblande känsla i magen.. Blir galen på detta! Vill veta :P  
    Fick mf i början av februari. Vart tidigt och förmodligen för att jag gick på starka tabletter efter en operation.. Då plussade jag på BIM+3...

Hoppas hoppas!

Grattis till er som redan plussat! :) 
    Då är vi på samma dag! Är också på BIM+6 idag. Har känt mig sjukt trött de senaste två dagarna och mår illa till och från med molande värk. Känner också igen den där bubblande känslan! Lite stickande emellanåt. Åh vad jag hoppas att vi hade detsamam och att det är positivt! När testade du sig senast? När ska du våga göra det igen? Jag ska hålla mig till söndag tror jag
  • Filifjonkan03
    Meriah06 skrev 2012-05-10 20:03:31 följande:
    Jag testade i söndags senast men idag har mensen kommit men känner igen de som tidigt missfall. Har haft ca 5 missfall varav 4 de senaste 2 åren. Jag går alltid över bim några veckor sen kommer det ut.. De andra gångerna har jag visserligen testat positivt, denna gång har det varit väldigt otydlligt och jag ens hade ett pluss. Nu ligger jag i sängen med en sådan oerhörd smärta, har inte haft såhär ont de andra gångerna utan jag har bara haft kraftigt blödning tillsammans med lite starkare menssmärtor. Jag har aldrig känt av detta innan :( Få se om jag klarar natten någonlunda =/ det gör så otroligt ont i nedre delen av magen och runt i nedre delen av ryggen, detta gör i princip lika ont som när min blindtarm höll på att spricka =/
    Åh nej! Stackare! Låter hemskt! Hoppas att det går över fort och att du snart orkar med nya tag igen. Stor kram!!
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 20:55:03 följande:
    Jag tror att jag är gravid, och imorgon har jag BIM.. Tror att jag kommer plussa sent, för jag känner verkligen att jag är gravid. Så jag hakar på den här tråden och hoppas på många svar som bringar hopp :)
    Håller tummarna!

Hur kommer det sig att du tror att du kommer plussa sent? Hänt förrut?
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 20:59:42 följande:
    Nej, det är bara en känsla jag har av någon anledning.. Har testat i över en vecka nu, bara för jag är så otålig haha. Och fått negativt såklart, är väl därför jag fått för mig att jag kommer plussa sent.

Har dock exakt samma symtom och känsla som när jag blev gravid med sonen, visste att jag var gravid typ 1-2 veckor innan jag plussade, i vecka 6.
    Åh så härligt! Har också en känsla av att jag är gravid men testen vill inte visa något än så det är så frustrerande.
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 21:05:51 följande:
    Det är verkligen frustrerande.. Speciellt då man är nästan säker på att man är gravid, jag är väl i alla fall 70-80% säker på att jag är det. Men vill att testen ska visa det också så jag får det bekräftat :P Vilka test testar du med?
    Jag har köpt sånadär hcq-stickor som jag kört med än så länge. Du då?
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 21:21:00 följande:
    Okej.. När har/hade du BIM?
    Hade det förra fredagen, så jag ligger på BIM+5 nu. Så vi borde ligga exakt en vecka från varandra
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 21:29:41 följande:
    Ja, det gör vi ju då :) Men gud så spännande.. Testar du varje dag eller är du en sån där duktig och klarar av att vänta? ;)
    Jag försöker vänta men tog ett igår kväll efter att jag pratat med en vän. Men det gav inget. Men ska försöka vänta in helgen och ta det på morgonen istället. Du då?
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 21:40:33 följande:
    Men gud, det skulle jag aldrig klara.. Jag testar mig varje dag, haha. Jag är så nyfiken och otålig, jag kan inte vänta :P
    Jag tycker bara att det är så himla trist att få negativa svar. Sen ska ju det där hcg-värdet öka var annan-var tredje dag, så då tänker jag att det är bättre att försöka vänta lite.
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 21:46:55 följande:
    Jo jag vet att det är så, men jag kan ändå inte hålla mig.. Men nu ska jag försöka hålla mig till lördag i alla fall, återstår att se om jag lyckas eller inte ;)
    Vi får försöka vara starka ihop och hålla oss till lördag!
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-10 21:48:53 följande:
    Haha ja, vi får verkligen försöka :D Jag hoppas verkligen att mensen inte kommer under helgen bara..
    Nej precis! Vi får hoppas att den håller sig borta ett bra tag nu då
  • Filifjonkan03

Nu har mensen kommit. En vecka efter beräknad tid kom den. Har ju mått helmysko senaste tiden, men det kanske var för att det tog lite extra tid för den att komma igång. Ska gå och köpa vin till ikväll i allafall så jag inte blir deppig. Och brieost!

• Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-13 11:30:19 följande:
    Typiskt att mensen kom :(

Här är jag på BIM+2 nu, ingen mens och ingen mensvärk.. Men lite lite molvärk fortfarande och ömmande bröst, plus en trötthet som är..  ja jag vet inte vad, men det kan bero på förkylningen jag har nu också.
    Har du testat du? Håller tummarna!
    pilli skrev 2012-05-11 16:45:57 följande:
    Usch då :/ Drick lite för mig med vettja! ;)
    Drack för dig både i går och i fredags ;-D
  • Filifjonkan03
    Amazed skrev 2012-05-13 20:21:02 följande:
    Har testat, men bara negativt än så länge.. Men mensen håller sig fortfarande borta och jag har inte mensvärk än heller. Så hoppet finns fortfarande :)
    Håller tummarna!
  • Filifjonkan03
    pilli skrev 2012-05-15 14:43:55 följande:
    Min mens kom också i fredags.. Snacka om att jag blev förvånad då jag alltid haft regelbunden.. :O
    Tråkigt! Då ligger du och ja i precis samma fas nu. Så trist när man liksom blivit lite inställd på att det faktiskt kan vara något och sen få beskedet liksom en käftsmäll! Men men.. vi kan bara bita ihop och köra igen.

Kroppen känns lite mysko än... liksom värker nere i höger sida nästan hela tiden. Ungefär som mensvärk/ägglossning.
Svar på tråden Någon som plussat sent?