• Meriah06

Någon som plussat sent?

Som rubriken lyder, finns här någon som plussat sent? Och är det vanligt? Är idag på bim + 6 men har fått två negativa test. Mår jätteilla flera ggr om dagen, har ont i magen å brösten har börjat ömma. Igår kunde jag inte gå upp ur sängen i 2 timmar för jag var så nära att kräkas.

• Svar på tråden Någon som plussat sent?
  • Meriah06
    Filifjonkan03 skrev 2012-05-07 21:59:08 följande:
    Hade du inte fått några utslag alls då innan? Eller inte testat?

Är på BIM +3 idag och inget här heller... får se om jag får till en test ikväll.

Skrev en tråd i detta för någon dag sedan: www.familjeliv.se/Forum-1-289/m64779002.html
    Verkar som om det inte är helt ovanligt att plussa sent. Så vi får väl hålla tummarna ihop

Jag håller tummen för dig :)
  • Meriah06
    Starbaby skrev 2012-05-07 23:06:56 följande:
    RFSU´s testa tidigt - ironiskt nog bim +3 men samma dag testade jag positivt med massa tester. Så då hade jag tillräckligt med hcg för alla tester.
    vad hade du för gravsymptom? jag har tagit två tester som varit negativa men mår fruktansvärt illa, måste pinka heeela tiden. går just nu på kurs och måste springa på toaletten varje halvtimmas rast. har alltid haft rikliga flytningar som jag knappt märkt av sen bim. är idag på bim +5 och testade negativt senast igår. har nån form utav "mensvärk" som känns annolrunda, det strålar ner i benen på nåt sätt
  • Meriah06
    Meriah06 skrev 2012-05-07 23:11:49 följande:
    vad hade du för gravsymptom? jag har tagit två tester som varit negativa men mår fruktansvärt illa, måste pinka heeela tiden. går just nu på kurs och måste springa på toaletten varje halvtimmas rast. har alltid haft rikliga flytningar som jag knappt märkt av sen bim. är idag på bim +5 och testade negativt senast igår. har nån form utav "mensvärk" som känns annolrunda, det strålar ner i benen på nåt sätt

glömde säga att magen är svullen på nåt sätt som den inte varit förut, men de kan ju ha att göra med att jag är glad i glass oxå haha =)
  • Meriah06
    Starbaby skrev 2012-05-07 23:13:19 följande:
    Molvärk, mycket irriterat och dåligt humör, finnar och lite yrsel. Samt en känsla att JAG ÄR GRAVID.

ok, jag har oxå den känslan. jag litar lixom inte på stickorna, jag har aldrig nånsin hoppat över en mens, jag har inte sett en droppe på flera veckor och jag brukar ha mellanblödningar varje månad men inte nu..
  • Meriah06
    alexander2011 skrev 2012-05-08 01:24:53 följande:

detta är mitt test på bim+12 när jag fick pojken. tog ett digital på bim+4 som sa inte gravid och testade negativt på bim+7
    ok tack, jag som alltid trott att testen ska vara så tillförlitliga men de är de med andra ord inte..
  • Meriah06
    alexander2011 skrev 2012-05-08 20:00:50 följande:
    det är asså ett plus inte ett spöksträck. dom testerna är allt bra.

för en del tar det längre tid för kroppen att komma upp i en högre hcg halt innan det syns nått på testerna.

testat idag? 

jaha! :) jag såg bara kontrollstrecket men tittade igen nu och visst är det ett väldigt tunt streck nedanför? om det där är ett pluss så hade jag också det i förrgår. jag fick ett så oerhört ljust streck som jag knappt kunde ana men det fanns där . .. oj :)

jag har inte testat igår utan har fått rådet att avvakta några dagar till för att testa med morgonurin men med andra ord kan jag redan fått ett plus då :)  
  • Meriah06
    Meriah06 skrev 2012-05-08 21:01:52 följande:

jaha! :) jag såg bara kontrollstrecket men tittade igen nu och visst är det ett väldigt tunt streck nedanför? om det där är ett pluss så hade jag också det i förrgår. jag fick ett så oerhört ljust streck som jag knappt kunde ana men det fanns där . .. oj :)

jag har inte testat igår utan har fått rådet att avvakta några dagar till för att testa med morgonurin men med andra ord kan jag redan fått ett plus då :)  

jag menar att jag inte testat idag. inte igår..=P
  • Meriah06
    alexander2011 skrev 2012-05-08 21:25:47 följande:

där du, NUU gick det :) hoppas du får ett plus imorgon :)
    Ja nu syns det mkt tydligare :) jag ska testa igen, få se om jag gör de i morgon bitti eller till helgen.. spännande :)
  • Meriah06
    Mamsterbabe skrev 2012-05-09 20:02:29 följande:
    Jag plussade imorse! Helt otroligt! Jag sm ska sätta in pstav när mensen kommer, för vi har försökt i ett år att få till syskon till sonen & orkade inte bli besvikna igen. Men får nog ringa mvc & be dom avboka min tid för insättning av pstaven... Wieeeeeeeee! Bf 15/1-2013 enligt fl :)

Grattis :)
  • Meriah06
    alexander2011 skrev 2012-05-09 11:56:43 följande:
    har du testat än, är nyfiken juh ;)
    Nej jag testade inte, Jag hade liiiite ljust blod på papperet i morse och har under hela dagen till och från haft värk. inte riktigt mensvärk känns de som men nästan. har haft brunblandade flytningar hela dagen och det brukar jag ha innan mens =( så nu går jag tyvärr runt och väntar på mensen alt tidigt missfall. är idag på bim + 7. har dock mått fruktansvärt illa framförallt i morse men det avtog framåt dagen. På em stod jag dock och kräktes på trottoarkanten så jag hoppas ju på att det bara är lite flytninagr och inget annat.. men jag får helt enkelt avvakta och se.
  • Meriah06
    Filifjonkan03 skrev 2012-05-09 21:50:54 följande:
    Meriah06: När gjorde du test senast då?

Jag kunde inte hålla mig utan gjorde ett nu precis. Lika negativt som tidigare.

Jag testade i söndags senast men idag har mensen kommit men känner igen de som tidigt missfall. Har haft ca 5 missfall varav 4 de senaste 2 åren. Jag går alltid över bim några veckor sen kommer det ut.. De andra gångerna har jag visserligen testat positivt, denna gång har det varit väldigt otydlligt och jag ens hade ett pluss. Nu ligger jag i sängen med en sådan oerhörd smärta, har inte haft såhär ont de andra gångerna utan jag har bara haft kraftigt blödning tillsammans med lite starkare menssmärtor. Jag har aldrig känt av detta innan :( Få se om jag klarar natten någonlunda =/ det gör så otroligt ont i nedre delen av magen och runt i nedre delen av ryggen, detta gör i princip lika ont som när min blindtarm höll på att spricka =/
Svar på tråden Någon som plussat sent?