Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Bestämt mig att föda utan smärtlindring men...

Lustgas är också smärtlindring Jag hade lustgas vid min första förlossning, den tog bara 3 timmar från första värken till sonen var ute, så det fanns inga andra alternativ. Den här gången har jag bestämt mig för att endast använda värme (dusch) och massage som smärtlindring, för jag tror att det är dåligt för både mig och barnet med medicinsk smärtlindring. Däremot är jag öppen för att ta något om det verkligen behövs, för jag vill inte känna att jag tappar kontrollen över smärtan och får panik/blir extremt rädd. Jag har redan skrivit i mitt förlossningsbrev att de absolut inte får ge mig värkstimulerande eller någon annan medicinsk hjälp, jag vill att barnet och moderkakan kommer när de kommer. Endast vid fara för mitt eller barnets liv får de använda mediciner, instrument eller fysisk påtryckning för att påskynda förlossningen.

Sur, grinig och på smällen.
  • cloudberry79
    Sparriz skrev 2012-05-05 21:25:58 följande:
    Jag tror att mitt problem är att jag blir rädd och spänner mig och andas dåligt. Funderar om de skulle funka bättre att röra sig på nåt sätt den här gången. nåt mer att fokusera på än bara smärtan..
    Jag tror det hjälper att byta ställning ofta och hitta ett sätt att stå, ligga eller sitta som gör att man kan få slappna av en stund ibland.
    Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Bestämt mig att föda utan smärtlindring men...