Inlägg från: MammaHanna 070911 |Visa alla inlägg
  • MammaHanna 070911

Bestämt mig att föda utan smärtlindring men...

Under första förlossningen hade jag lustgas i någon timme (mådde dåligt av den), akupunktur (som inte verkade funka), tens (som jag inte förstod mig på) och ca en timme innan han föddes gav de mig morfin för att stanna av förlossningen.
    Förlossningen tog 15 timmar från vattnet gick o värkarna började komma.

Under andra förlossningen hade jag bara lustgas. Akupunkturnålar låg och väntade på mig men de hann aldrig sättas. Förlossningen tog ca 5 timmar från regelbundna värkar (16 timmar från att värkarna började).

Under tredje förlossningen hade jag tens och akupunkur. Dock fungerade inte akupunkturen denna gången heller så de kopplades bort efter tjugominuter- en halvtimme ungefär. Förlossningen tog 3 timmar från första värken.

Jag har inte upplevt någon av mina förlossningar sådär riktigt, riktigt hemsk. Ont som fan har de gjort men jag har gladeligen gjort om det. ;)

Hade bestämt att nästa gång ska jag föda helt naturligt.. men så fick vi i veckan reda på att vi väntar tvillingar (om allt går som det ska).. o jag vet i tusan om jag vågar föda tvillingar utan någon bedövning. 

♥ Maximiliam 070209, Michelle 091027, Isabella 110721 ♥
  • MammaHanna 070911

Måste tillägga att jag under tredje förlossningen förstod hur det var man skulle andas och det var nog det som hjälpte mig allra mest!

♥ Maximiliam 070209, Michelle 091027, Isabella 110721 ♥
Svar på tråden Bestämt mig att föda utan smärtlindring men...