Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Var ansöker man om göra hemundervisning?

wendy skrev 2012-05-06 18:31:30 följande:
    föräldrar nuförtiden verkar inte veta bättre än att bryta något av det naturligaste som finns.
    Folk verkar ju tro att jag skulle låsa in barnet och aldrig låta det träffa någon annan. ja jisses
    Det naturligaste som finns är faktiskt att barn frigör sig från sina föräldrar och även umgås med andra människor, både jämnåriga och andra vuxna. Där är skolan en viktig bit.

Att som förälder hålla sina barn hemma och undan från samhället och från andra människor är i mina ögon ren barnmisshandel. 
  • KimPossible
    wendy skrev 2012-05-06 21:52:17 följande:
    det har jag inte sagt att jag tänkt göra heller
    Du skrev ju att du ville "skydda dem från samhället". Det tolkar jag nog som att du ville hålla dem borta så mycket som möjligt från allt det som normalt sker i ett samhälle, inklusive kontakt med både jämnåriga och andra vuxna.

De flesta vuxna människor jobbar ju faktiskt på dagarna, och deras barn går i förskola/skola, så när barnen ska ha möjlighet att träffa andra vid hemskolning förstår jag inte riktigt. De flesta har ju även aktiviteter på kvällar/helger inplanerade, och vill sen helst hem och ta det lugnt. 
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?