Inlägg från: M C |Visa alla inlägg
  • M C

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Jag.Dör.

Hemskolning är så illa att man blir sjuk av att tänka på det, utbildning är inte något föräldrar tutar i sina barn, det är något vi som befolkning tycker är viktigt att alla kan. Du som privatperson har som tur är inte rätt att göra den bedömningen.
    USA är värst av dem alla, deras låga utbildningsnivå kan lätt bevisas genom att titta på de 40% som boktsavligen tror att jorden skapades för 6000 år sen och att adam och eva var först - aka kreationister.

Sånt ska till varje pris undvikas, därför har vi allmän skola där alla elever får tillgång till samma undervisning.

Speciellt tydligt blir det när man läser den här tråden.      

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    wendy skrev 2012-05-06 16:11:42 följande:
    tack! äntligen någon som fattar

Du läser selektivt ser jag.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Regnig måndag skrev 2012-05-06 13:08:19 följande:
    En intressant tanke är om människor anser att det är lika självklart för muslimska fundamentalister att bedriva hemundervisning.
    Jag gissar på att de allra flesta svarar att det inte ska få göra det. Här handlar det om kristna och därför är det ok.

Är det moralisk ok för Jehovas vittnen att bedriva hemundervisning? Inte trots sin religion utan på grund av. Pga att skolan inte anses uppnå motarbeta kristna ideal.
    Är det ok med hemundervisning för muslimer för att skolan anses  motarbeta muslimska ideal?

Jag vill se hur många som svarar ja på de två sista frågorna som samtidigt hävdar att den tyska familjen är ett offer för diktaturen.

Folk är rätt ofta ogenomtänkta så du gör rätt i att undra detta.
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?