Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Fast du. Av dina inlägg att döma är du inte kompetent nog att driva hemundervisning. Du vet inte vid vilken ålder barn börjar skolan ens. Och man får ju inte påpeka stavfel, grammatiska fel och syftningsfel hur som helst här på FL. Men OM man hade fått det, så hade jag nog gjort det.

• LillGris

Nej. Jag menar att din svenska är rätt dålig. Göra hemundervisning, jag säger då det.

• LillGris
    wendy skrev 2012-05-05 23:01:46 följande:
    säg mig, vad har du med det att göra? du är ju en sån som inte bryr dig om den verkliga frågan, utan lägger dig i och tror att du är speciell på något sätt genom att trycka ner folk. Har jag kanske frågat om din åsikt vad du tycker om min svenska?

Inte meningen att trycka ned någon. Men faktum kvarstår att det är högst olämpligt, för att inte säga egoistiskt, att ta på sig lärarrollen utan att vara kompetent på det området man ska lära ut. Och den svenskan du uppvisar i dina inlägg är inte korrekt, vilket får mig att tro att du inte heller kommer kunna lära dina barn att skriva korrekt. Vilket jag knappast tror de skulle tacka dig för.
  • LillGris
    wendy skrev 2012-05-05 23:16:51 följande:
    det är en aning lättare att skriva fel på tangentbordet än när man skriver med penna. så enligt dig så är man dålig på svenska och på att skriva för att man gör några misstag på tangentbordet? mm, människor har en otrolig tendens att hitta minsta lilla fel, för att själv verka överlägsen. nej, tänker inte diskutera det här mer. jag vet då bäst själv vad jag kan.

Nu tänkte jag mer på grammatiken och meningsuppbyggnader men visst, för all del, det har nog med tangentbordet att göra. Ett tips i all välmening dock: när det är aktuellt för dina framtida barn att lära sig skriva är det troligtvis viktigare att kunna skriva ordentligt på ett tangentbord än med penna. Och återigen: det här är inget jag skriver för att vara taskig, utan bara sunt bonnförnuft. Man bör vara beläst inom de områden man tänkt undervisa.
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?