Inlägg från: 070104 |Visa alla inlägg
  • 070104

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Om du inte tänker ge upp det får du flytta från Sverige för här finns det skollag och du får böter samt socärende + polisärende om du vägrar. Tänk även på att du förstör barnets sociala bit.. Och utan den sociala biten så kommer barnet inte kunna få jobb i framtiden. 

Att säga att skolorna förstör för barnen är inte sant. Det handlar bara om att välja rätt skola. Självklart väljer man inte en skola som är känd för att ge eleverna IG och där knarklangare hänger. Man väljer en riktig skola med höga meritvärden, höga krav på lärarna och tydlig disciplin.

Jag tycker synd om dina barn om du ska försöka kämpa för att ge dem hemundervisning. Du kommer skämma ut dina barn och dessutom ta ifrån dem det viktigaste som finns. 

Det fanns en kvinna här på FL förut som bor i Australien och har 3 barn. Hon hade hemundervisning för sina barn, eftersom hon tyckte att skolorna där inte var lika bra som hemundervisning. Men efter nåt år med hemundervisning så lät hon dem börja skolan pga att de förlorade det sociala. Hon blev iaf jättenöjd och rekommenderar inte hemundervisning eftersom barnen utvecklats mer sedan de började i skola. 

Välj RÄTT skola i Sverige, eller flytta utomlands och välj en PRIVATSKOLA. Glöm hemundervisning.

• 070104
    wendy skrev 2012-05-05 13:25:05 följande:
    Oj, det är en hel del. För det första, är vansinnig på hur det här samhället har blivit så 'onaturligt'.
    Tycker inte att det är normalt att bara skicka i väg sitt barn till nåt jävla slavläger (som jag kallar det).
    Det är ju viktigt att barnen lär sig allt det viktiga grundläggande som man ska kunna. Men jag tror det är bekvämare och enklare i hemmamiljö, utan den onödiga stressen. Och det sociala? det behöver inte alls drabbas. Finns mycket man kan göra åt det. Tror på att en fröken/lärare inte kan ge det bästa till ett barn, när denne har 20-30 elever. Nä, jag tycker hemundervisning verkar bättre (nu skiter jag i vilket om man 'får' eller inte)
    Jag lutar lite mer åt hållet till 'naturmänniska' som är fly förbannad på hur samhället har blivit. ALL DENNA JÄVLA STRESS mm. Iallafall..., under min skoltid var lyckans glädjeämnen (för de flesta elever) när man slutade tidigare. och den enda elever gör nu (NEJ menar ju inte alla, men majoriteten skulle jag tro) är att titta på klockan i klassrummen och fråga när man slutar?
    VÄLDIGT många skolkar.. antagligen för att skolan är skit!  Finns även självmordsfall i samband med skola.
    Längtar tills jag får barn, vill ge den det bästa i livet, men det var nu när skoltankarna kom upp, hur dåliga de flesta skolor verkligen är. Vill inte utsätta mitt barn för det helt enkelt
    Det där ingen anledning tyvärr. Det är bara fördomar. 
     "Vill inte utsätta mitt barn för det" = Skit i att skaffa barn. 

Du kan ju inte hålla barnet hemma tills h*n dör, alltså kommer ditt barn få höra mycket dumma saker, få mycket stress och självmordstankar av att gå på affären och handla, eller vara med i fotbollslaget. Det handlar inte om att barnen går i skolan utan det handlar om att man träffar folk. Så oavsett om barnet kommer bli hemundervisad så kommer barnet fortfarande träffa andra människor och då ökar chanserna att barnet mår dåligt. Till och med mer än om barnet går i skola, eftersom barnet förmodligen kommer bli retad och utanför. 

Vill du göra "ditt" barn en tjänst så skaffa inte barn. Dina resonemang är inte nyttiga för ett litet barn!  
  • 070104

Hallå?! Tänker du inte jobba???? 

• 070104

Wendy: Kan du svara på min fråga? Tänker du inte jobba?

• 070104
    Frontline skrev 2012-05-05 22:20:13 följande:
    Vill du så kan du flytta till en mindre kommun så är det en helt annan jargong där mot i en storstad..
    I de orter jag varit på (under 25000 invånare) så förekommer sprit och "bratz" oftare än i städer
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?