• Anonym

Gemensam vårdnad..

Undrar om de är nån här som kan hjälpa mig att svara på några frågor.

Hur är de vid gemensam vårdnad ekonomiskt?

Barnen bor hos mig o är hos den andra föräldren varannan helg. Vad ska denne bistå med? Eller är de jag som ska stå för alla intressen, kläder mm?

Jag vill ju få de till att vi ska dela på kostnader runt dom. Som denne säger så får jag BB o underhåll o de ska ja bistå våra barn med.

Men tänkte om man kunde hitta några länkar eller hjälp med mina frågor. Funderar även på att kontakta familjerätten för att få svart på vitt vad den andra ska vara med o hjälpa till med..

är ju inte så att jag nekar mina barn saker utan de får de som dom behöver. Men nu börjar olika sporter komma in i bilden o kommer dra iväg ekonomiskt för det. Och prata då med denne om detta o får te svar att de får jag fixa för att de bor hos mig.

Vad tycker ni att jag ska göra?? 

• Svar på tråden Gemensam vårdnad..
  • Anonym

Det är ju det som du får underhåll och bb för?!

• Anonym

Hur gamla är barnen. Godkänner den andre föräldern sporter/aktiviteter på sin tid med barnen?

• Anonym

Jo jag får uh o bb för dom. Och vet att de ska gå till sånt.

Och vill så gärna att de har en bra relation med deras far. Jag står för mestadelen av resorna dit oxå eftersom vi bor på olika orter. OCh tror o  de grundar sig i den delen att jag flyttade att han inte vill stötta mer än uh.. Men ändå så har han ju godkänt att de fick flytta med mig. Dom är nu 8 o 10 år gamla. Jag kräver inte att han ska betala allt utan komma med lite stöttning i aktiviteter eller andra inköp som cyklar tex. För tycker ju att han kan vara lite intresserad i deras aktiviteter. De är ju hans kött o blod oxå. 
     Men de är bara o försöka prata fram ett bra system för detta. 

Man tänker ju tillbaka på hur min mamma o pappas relation var när jag var liten. Min pappa var med o hjälpte till på nästan allt jag skulle göra. Men alla tänker väl olika. Men allt är till för att komma fram till en lösning på något vis.
     Tack för era svar Glad

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-03 16:47:49 följande:
    Jo jag får uh o bb för dom. Och vet att de ska gå till sånt.

Och vill så gärna att de har en bra relation med deras far. Jag står för mestadelen av resorna dit oxå eftersom vi bor på olika orter. OCh tror o  de grundar sig i den delen att jag flyttade att han inte vill stötta mer än uh.. Men ändå så har han ju godkänt att de fick flytta med mig. Dom är nu 8 o 10 år gamla. Jag kräver inte att han ska betala allt utan komma med lite stöttning i aktiviteter eller andra inköp som cyklar tex. För tycker ju att han kan vara lite intresserad i deras aktiviteter. De är ju hans kött o blod oxå. 
     Men de är bara o försöka prata fram ett bra system för detta. 

Man tänker ju tillbaka på hur min mamma o pappas relation var när jag var liten. Min pappa var med o hjälpte till på nästan allt jag skulle göra. Men alla tänker väl olika. Men allt är till för att komma fram till en lösning på något vis.
     Tack för era svar Glad

Vill du att dina barn ska ha en bra relation med honom eller vill du ha mer pengar av honom?? För det hör inte ihop med varann..

Han betalar ju det du kan kräva? Vill du ha mer så får du eller era barn stämma honom på högre belopp. Du ska ju skjuta till lika mycket som du kräver..
  • Anonym

Sen ska ju du betala lika mycket som underhållet ligger på och bb då är frågan om han verkligen ska behöva betala för fritid och cyklar med eller kostar eraa barn verkligen mer en 3596 i månaden då kanske du ska omprioritera saker

Svar på tråden Gemensam vårdnad..