Jojile skrev 2012-05-03 15:18:36 följande:
Det är svårt att säga, om jag var du (även om jag inte har så goda erfarenheter av FR) skulle jag framföra till FR att jag vill ha skriftligt på hur umgänget ser ut. Om de inte kan hjälpa dig så skulle jag höra av mig till en advokat och rådfråga hur jag ska gå till väga för att få räta på umgänget och boendet.
Hur är ert sammarbete annars? Kan ni komma överens om allt runtomkring såsom dagis, sjukvård o.s.v? Tänker på om det är värt och nödvändigt för dig (eller han) att ansöka om enskild vårdnad.
Innerst inne känner även jag att FR inte kommer lösa något. Vi kommer gå därifrån och vara i samma sits som innan, om jag får gissa.
Vårat samarbete är så dåligt som det bara kan bli.
Vi kan inte prata med varandra och vi tycker olika om precis allt. Eftersom det är såhär så vågar/orkar ingen av oss ta upp något gällande dottern
Som dethär med att hon ska vara hos honom bara på dagarna när jag jobba sedan hem till mig. Det visade sig samma dag då jag messade honom: *** kommer 07.00 och så hämtar jag henne 16.00.
Ang, dagis och sjukvård m.m så är det saker om vi överhuvudtaget inte pratar med varandra om. Skulle t.ex jag vilja byta BVC till kommunen som vi bor i (flyttade till grannkommunen med dottern men har BVC ursprungstaden) så skulle han motsätta sig det och krig utbryter som vanligt.
Lika med boendet. Tycker han att hon bör bo varannan vecka från och med nu men inte jag så blir det krig och ingen av oss vägrar kompromissa. Även om jag kanske i just detta scenario försöker lösa umgänget så gott det går och offra mig på olika sätt så störtvägrar han. Han ska ha det EXAKT som han från början tänkt annars så ja... får jag inte hämta henne.
På denna nivå är det.. Så jävla tragiskt att det blivit såhär.